Παρασκευή, Φεβρουαρίου 09, 2007

Ελευθερια


Αγαπημενη μου Κροτιδα,με ρωτας τι ειναι ελευθερια για μενα.Ειλικρινα δεν ξερω αν εχει αξια στην ολη συζητηση.Γιατι η δικια μου ελευθερια ειναι πολυτελης.Την εχω ολοκληρη.Κι αν μου λειπουν ελευθεριες ειναι γιατι ο ανθρωπος δεν θα σταματησει ποτε να ορεγεται αυτο που του λειπει.Καλα κανει.
Αλλα εμενα δεν ειναι αυτο το μετρο μου.Το μετρο μου ειναι τι του λειπει του πολυ κοσμου.Εγω ειμαι στην αρχουσα ταξη.Για την ακριβεια ειμαι ενας προδοτης της ταξης μου,οπως θα ελεγαν καποιοι παλιοι ή, καλυτερα, ενας συνεπης με την παιδεια της ταξης μου,οπως θα ελεγαν καποιοι καλλιεργημενοι παλιοι.Γιατι πολεμαω μαζυ με τους εχθρους της εναντιον της.
Η απαντηση μου λοιπον στο ερωτημα σου για μενα θα ηταν,οτι η ελευθερια να λεω τη γνωμη μου ειναι η υψιστη.Τι να την κανει κανεις ,ομως,αυτη τη γνωμη αν θα του επετρεπαν να την πει μονο σε ενα κελλι ή σε μια εξορια.Επομενως θα πρεπει να βρω μιαν αλλη ελευθερια ,που να ειναι πιο πληρης.
Η ελευθερια της ασφαλειας σ ενα εισοδημα ειναι θεμελιωδης,αμα τη δεις.Την ειχαν και στη χουντα πολλοι.Δεν τους εχορταινε.Δε φτανει.
Η ελευθερια να μην εισαι δουλος αφεντη ειναι σημαντικη.Μα,εγω δεν εχω καν αφεντη για να ειμαι και δουλος του.Εχεις δουλεια,θα μου πεις.Επομενως εχεις αφεντη.Θα μπορουσε να ισχυει για πολλους ανθρωπους,ισως οχι για μενα.Οχι επειδη εχω περιουσια-δεκαρα τσακιστη δεν εχω εξω απο το μισθο μου-αλλα,να,υπαρχουν ενα σωρο δουλειες,που χρειαζονται ανθρωπους και κανεις δεν τις κανει.Ντρεπονται,βλεπεις,ειναι πιο βολικο να απομυζας χαρτζιλικι και επιδομα λουφας.Και να δουλευουν οι ξενοι,να ναι καλα οι ανθρώποι.Αμαζευτα ηταν τα καλα της επαρχιας πριν ερθουν.Και ρημαγμενα τα σπιτια και οι γεροι.
Εγω,ομως,επειδη εχω μεγαλωσει με κατοχικη νοοτροπια και δεν πιστευω,οτι η δουλεια κανει τον ανθρωπο,αλλα ο ανθρωπος τη δουλεια ,και επειδη οι πιο πολλοι ανθρωποι που θαυμασα στη ζωη μου ηταν αγραμματοι,αλλα οχι ακαλλιεργητοι,δεν θα κωλωσω να μαζεψω ελιες ή πορτοκαλια ή να ξελογγωσω κανενα λοφο ή να γινω καραβομαραγκος και παει λεγοντας.Ετσι κι αλλιως πλασιε βιβλιων ημουνα απο πορτα σε πορτα,πριν γινω αυτο που ηθελα και αυτο που κανω.Για το οποιο δουλευα τα τρια πρωτα χρονια απληρωτος.Οχι απλως εξω απο το μισθολογιο.Απληρωτος εντελως.Και ζουσα απο τη χαρτοπαιξια,στην οποια ειχα μια εφεση,ενα ταλεντο και ηταν και πιο προσοδοφορα απο τα βιβλια και απο κανενα βαψιμο.Οταν εχανα δε χαλαγε ο κοσμος.Ολοι οι φιλοι με ρεφενε ζουσαμε. Αλλα δε ζουσα απο το χαρτζιλικι του μπαμπα.
Τα λεω αυτα,γιατι το βρισκω ιεροσυλια να μιλαει κανεις για ελευθερια σε μια κοινωνια με γεματο στομαχι.Και το δικο μου στομαχι,οπως και το δικο σου και ολων εδω μεσα γεματο ειναι.Αλλου πιο ευκολα,αλλου πιο δυσκολα,παντως γεματο.Και το ιδιο ισχυει και για τους εξω απο δω.Αυτους που ολοι ξερουνε.Γιατι ο,τι μου περισσευει ή δεν το θελω απο τα πραγματα μας το πηγαινω σε ενα φτωχοκομειο στον Αγιο Χαραλαμπο,σ ενα υπογειο.Εκει,λοιπον,υπαρχουν ανθρωποι που δεν εχουν ουτε να φανε,ουτε να κοιμηθουνε.Αυτωνων οι ελευθεριες ειναι στο κοκκινο.Ολες.Καθε μερα.Τους βλεπω.Τους ξερω.Δεν μπορουνε να παν πουθενα.Δεν μπορουν να φωναξουν τη γνωμη τους.Φοβουνται μηπως ετσι πεινασουν,.Δεν μπορουν να διαλεξουν τιποτα.Πρεπει να βολευτουν μ αυτα που θα βρουνε απο αλλους.Αν βρουν.Δεν μπορουν να διαλεξουνε καν το συμβιο τους με τα μετρα που ξερουμε εμεις.Ειναι τετοιες οι αναγκες,που οι υποχωρησεις και οι συμβιβασμοι ειναι θηριωδεις.Και πολυ πιο ανθρωπινοι.Μεσα σε μεγαλα δεσμα ανεχειας.Δουλοι της φτωχειας.
Με ρωτας,λοιπον, τι ειναι ελευθερια για μενα.Ελευθερια για μενα ειναι να βλεπω ανθρωπους να απελευθερωνονται.Να βλεπω αρρωστους να γιατρευονται.Να βλεπω δυστυχισμενους να ευτυχουν.Να βλεπω ερωτευμενα ζευγαρια να φιλιωνται.Να βλεπω τη θαλασσα να σκαει με δυναμη πανω στη στερια.Να βλεπω τον τσοπανη στην Γκαμηλα και στα Βαρδουσια να κανει τσιγαρο στο διασελο.Να βλεπω ενα πεινασμενο γατακι να τρεχει,στηλωμενο στα ποδια του.
Ολες τις βασικες ελευθεριες τις εχω.Οπως τις εχεις κι εσυ και ολοι οσοι ειμαστε εδω.Δεν μας λειπει καμια.Η γενναιοτητα λειπει συνηθως να τις υπερασπιζομαστε απ' αυτους που διαρκως θελουν να μας τις φανε.Και η γενναιοτητα να μπορει κανεις να πει αντε γεια,και να βγει απο τη βολη του για να παει παρα περα.Ξερω,ξερω.Τα γραμματια,τα παιδια,η πουτανα η κοινωνια,οι αρρωστοι γονεις.Παντα υπαρχει μια καλη δικαιολογια για να μεμψιμοιρει κανεις εκει που ειναι φυλακισμενος.Η Γεωργιανη που καθαριζει το σπιτι μας εχει να δει τον αντρα της 4 χρονια,γιατι εκεινος δουλευει εκει,η κορη της μπαινοβγαινει στη φυλακη εδω,γιατι δεν εχει χαρτια και ο γιος της σπουδαζει μεταξυ Αθηνας και Τυφλιδας,λαθραια,δουλευοντας απο δω κι απο κει.Δεν παραπονιεται ποτε.Ολα στη ζωη ειναι,λεει.Και μαχεται. Εχουμε κι εμεις προβληματα και ανελευθεριες,μη χεσω.
Τις εχω τις ελευθεριες μου Κροτκαγια,αλλα δεν με χορταινει αυτο.Την αδικια δεν αντεχω γυρω μου.Σ ολο τον κοσμο.Και το φιλοτομαρισμο.Και την αχαριστια εκεινων-κι ειναι οι πιο πολλοι-που ενω εχουν περισσοτερα απ οσα χρειαζονται κλαιγονται γιαυτα που τους λειπουν.Κι ειναι αυτοι,που ταϊζουν εκεινους,που θελουν να μας φανε τις ελευθεριες μας.Αυτοι,που κλαιγονται για ελευθεριες και ειναι σχεδον παντα αποντες.
Η ελευθερια η δικη μας εξαρταται απο το ποσοι ανθρωποι δυστυχουνε στον κοσμο.Δεν εχει κανεις ελευθερια αν οι ελευθεριες των διπλανων απειλουνται.Και ο κοσμος ολος ειναι πια τοσο κοντα,που ολοι διπλανοι ειναι.

62 σχόλια:

Leon / σουταχαπει είπε...

Προσυπογράφω.Ο διπλανός.
Καλημέρα.

Stavros Katsaris είπε...

Καλημέρα!
Από τα κείμενα που λες θα μπορούσα ή θα ήθελα να το έχω γράψει εγώ.
Πριν από λίγες μέρες έγραψα κάτι που νομίζω πως είναι ο δικός μου ορισμός για την ελευθερία!
Οχι των πολλών.
Των λίγων!
Καλημέρα!

Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ
Σ'έναν κόσμο που συνέχεια αναθεωρεί,
μοιάζω χαμένος να ψάχνω για λίγη αγάπη,
για ένα χάδι, ένα δάκρυ, μια αγκαλιά,
μα δεν είσαι εκεί, δεν υπάρχεις πουθενά.

Κρύβομαι, φοβάμαι να αντικρίσω το είδωλο μου στον καθρέφτη,
φοβάμαι οτι θα συναντήσω τον άλλο μου εαυτό,
που μου 'λεγε να παρατηρώ οτι φοβάμαι να κοιτάξω,
γιατί αλλιώς θα δοκιμάσω την πικρία ενός φθαρμένου έρωτα.

Ο παλιάτσος σέρνει τα τρύπια παπούτσια του κατευθυνόμενος στο παγκάκι,
εκεί συνηθίζει να περνά τα βράδια του,
βρώμικος,αξύριστος, σιωπηλός κρυώνει΄
περιμένει να ξημερώσει.

Και όταν ξυπνήσει αρχίζει πάλι να φωνάζει,
να πειράζει τους περαστικούς που τον αποκαλούν τρελό
και αυτός γελάει ακόμη περισσότερο,
με τους ανθρώπους που φοβούνται να ακούσουν.

ioeu είπε...

Διπλανή σκέψη, διπλανοί άνθρωποι...
Πάντως, αν θελήσεις παρέα στο λόγγο ή στο καρνάγιο...υπολόγισέ με!
Η απόλυτη (αλαζονική) ελευθερία είχε ως τίμημα...την απώλειά της.
Τα σέβη μου!

Vromios είπε...

Όλοι θα συμφωνήσουμε μαζί σου καιρέ, χριστιανοί, μαρξιστές, μαρξίζοντες, αναρχικοί, φιλελεύθεροι, ινδουιστές, μουσουλμάνοι... αυτός ο λόγος (ο όμορφος) είναι κοινός.

Όλοι θα συμφωνήσουμε και θα συνεχίσουμε βέβαια να κάνουμε το ακριβώς αντίθετο.

Κατάλαβες γιατί γίνομαι αγενής μερικές φορές;

Καλημέρα

allmylife είπε...

σιωπώ σημαίνει υποκλίνομαι.

αθεόφοβος είπε...

Αυτή την ελευθερία την έχει κατακτήσει όποιος εκείνες τις ώρες της νύχτας που βρίσκεται μεταξύ ύπνου και ξύπνιου , όταν η συνείδηση ελευθερώνεται ,αυτή δεν του λέει –τι έκανες πάλι σήμερα ρε μαλάκα;
Φτάνει να έχει συνείδηση!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ενώ συμφωνώ στην ανάλυση της δουλειάς -που ας μη ξεχνάμε την ετυμολογική της σχέση με τη δουλεία- προτιμώ ανεπιφύλακτα την εργασία, γιατι ακριβώς το ετυμολογικό της έργο δηλώνει τη δμηιουργία.

Η δουλειά και η ελευθερία δε συνυπάρχουν. Ωστόσο, η εργασία προϋποθέτει ελευθερία πρωτοβουλιών και βεβαίως αυτή είναι που μας επιτρέπει να αποκτούμε και τα καταναλωτικά αγαθά -που συχνά τόσο θέλουμε- και μας επιτρέπει να παράγωγουμε. Όσο μένουμε κολλημένοι στην έννοια της δουλειάς και της επερχόμενης δουλείας σαφώς και αισθανόμαστε ανελεύθερα και δεχόμαστε -και ως αυθυποβολή συχνά- την καταπίεσή της.

Πέραν τούτου για να φτάσω και στο ζήτημα που θίγεις, για ελευθερία μιλοπύν μόνο οι χορτάτοι. Βλέπω ότι στο Δήμο που συν-εργάζομαι (πολιτικά) οι περισσότεροι είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι και επαγγελματίες. Κανέις εργάτης (μία μόνο υπάλληλος ιδιωτική). Ποια ελευθερία λοιπόν; Πώς μπορέι κάποιος να ασκήσει το δικαίωμα του εκλέγεσθαι όταν δεν έχει τα απαραίτητα χρήματα;

Η ελευθερία είναι μία έννοια ιδιόρρυθμη. Ακόμα και οι τόσο ελεύθερες -σχετικά με τις μητέρες τους- γυναίκες σήμερα έχουν καταντήσει σκλάβες του αφεντικού τους και του ανδρός τους (αφού επιφορτίζονται και τις οικιακές εργασίας -λόγω της φαλλοκρατικής οικογενεικαής διαπαιδαγώγισης).

Δεν υπάρχει ελευθερία. Όταν η κοινωνική δημοκρατία μας φτάσει στο επίπεδο εκείνο που ο Τερζάκης θέλει ως απόγειο του πολιτισμού ίσως να κάνουμε σοβαρό λόγο για την ελευθερία και τη χειραφέτηση.

kwlogria είπε...

Σ'αγαπώ. Γιατί λες όσα θέλω να πω με τόσο πιο όμορφα λόγια. Κι άμα θες, σου καθαρίζω και το σπίτι. Να βοηθάω τη Γεωργιανή.

dodos είπε...

Έχει ευθύνες η ελευθερία- έχω, όση αντέχω...

paraxeno είπε...

υποκλίνομαι στην ελευθερία, και αναμασώ τα δεσμά μου... τις οθόνες τις λέξεις τα γράμματα... μικρά χαρτιά με υποθετικές αξίες και τη γυαλάδα του τζιπ του γείτονα...

υποκλίνομαι στην ιδέα και βολεύομαι καλύτερα στη γωνιά μου μην τύχει και κάνει θόρυβο η αλυσίδα μου και με πάρουν χαμπάρι ότι μπορώ και σκέφτομαι... (τι ώρα πρέπει να δράσω) ... χα!

σπαταλη είναι και ψευδαίσθηση, τοση που χωράει στην πιστωτική μου κάρτα, και στα νούμερα του τραπεζικού μου λογαριασμού... (θαύμα τούτη η εξέλιξη δε βρίσκεις? μια ζωή συμπηκνωμένη σε μια μαύρη μπαρα.... σαν τη σκόνη γάλακτος ένα πράμα)

κι η αγελάδα στο χωριό μένει χωρίς άρμεγμα, μόνο το μοσχάρι της αντέχει τη μυρωδιά της...

εκείνος που πε ότι χωρίς ελπίδα είναι ελεύθερος, ήταν σοφός για τρελλός? δεν αποφάσισα ακόμη.... (δεν με αφήνει η χλωμή μου εγωπάθεια - φτύνω τον καθρέφτη - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ - ησυχάζει η συνείδηση ή η καρικατούρα της)

ΙΔΙΩΤΕΥΩ ελεύθερα... υμνώ το χώρο που καταχρώμαι... και καμαρώνω με έπαρση για κάτι που ούτε καν αναγνωρίζω...

ΞΕΧΝΩ... την αρχή, και κοιτάζω το δάχτυλο...

ολέ!

καλημέρα σας πίσω απ τον μπερντέ

michelan είπε...

Θεωρητικά,

Ελευθερία είναι,
να έχεις την δυνατότητα να πράξεις οτιδήποτε,
χωρίς να ενοχλείς τον διπλανό σου...


Για να καταφέρει ο καθένας μας να προσδιορίσει τα όρια του,
θα πρέπει να ανακαλύψει και να κυριαρχήσει σε όλα τα πάθη του...

Γι αυτό είναι τόσο δύσκολη και ανεκτίμητη η ελευθερία.

Γιατί είναι το αποτέλεσμα
και όχι η εκκίνηση...

kerasia είπε...

Ρε συ καλά τα λες αλλά καμιά φορά (δηλαδή τις περισσότερες φορές) πας να δώσεις μια μάχη για τον διπλανό σου, μια μάχη για τον συνάδελφό σου και καταλήγεις μαλάκας και αδειασμένος(γιατί ο συνάδελφος ή ο φίλος δεν γουστάρει, δεν ξέρει να ζητήσει το δίκιο του)
Και στην επόμενη φάση που εσύ θα χρειαστείς βοήθεια το πιθανότερο είναι να βρεθείς να δινεις μάχη μόνος σου, έχοντας απέναντι τους διπλάσιους εχθρους (αυτούς που είχες και όσους προσέθεσες γυρεύοντας το δίκιο του άλλου).
Θέλω να πω ο κόσμος έχει ξεχάσει πως είναι να δινεις μάχη και όλοι απομένουν με ένα ηλίθιο, δουλικό χαμόγελο, με υπερενεργούς σιαλογόνους αδένες, έτοιμους για την πρώτη περίπτωση που θα χρειαστεί να γλύψουν για να επιβιώσουν.
Θέλω να πω που πας ξυπόλητος στα αγκάθια και αν δεν είσαι ξυπόλητος τί διάολο φοράς στα πόδια να το φορέσω και εγώ;

ion είπε...

Α σιχτιρ, πάλι μίλησε ο Καιρός στις ψυχές μας. Πάλι εξέφρασε πρώτος αυτά που όλοι θέλουμε να πούμε.

Με μια απλή (υπέροχη) φωτό, με έναν τίτλο κι ένα κείμενο έδωσε πάλι πρώτος σχήμα σε όσα πιστεύουμε όλοι μας.

Αν και μου την δίνει να συμφωνώ σε όλα με κάποιον, αυτό το post με βρίσκει σύμφωνο 100%.

Ελιές και πορτοκάλια κ. Τετράδη...
Εγώ κάθε χρόνο μαζεύω με την βοήθεια οικονομικών μεταναστών ροδάκινα. Εκείνα ντε, τα μικρά με το χνούδι για όσους δεν γνωρίζουν.

Να ξέρετε τι σκασίλα είχαν οι εργάτες που άφησαν την πατρίδα τους για να δουλέψουν στην..υπέροχη πατρίδα μας. Η ρημάδα η ανέχεια άτιμο πράγμα.

Λουΐζα Κορνάρου είπε...

Μανιφέστο γράψατε.

Ημίαιμος-Imiaimos είπε...

Προσυπογράφω με τα ...τέσσερα.
Και δηλώνω 'δικαίωμα' γιατί θέλω να ποντάρεις κι άλλα. Κι ας χάσω μετά τα ρέστα μου :))

vatraxokoritso είπε...

Η αλήθεια είναι πως όσο περισσότερη άνεση και επιλογές έχει ο καθένας από μας στην ζωή του αν είναι δεν είναι αχάριστο ον τόσες περισσότερες ενοχές σου δημιουργεί η «σκλαβιά» κάποιων άλλων..
Όπως ακριβώς το είπες,πόσο ευτυχισμένος και ελεύθερος μπορεί να νιώθει κανείς όταν βλέπει τόση αδικία γύρω του και όταν και εκείνος πολλές φορές συμβάλει με την αδιαφορία σε αυτό?

Krotkaya είπε...

Σε ένα τόσο ποιητικό κείμενο, αγαπημένε μου Κύριε, δεν ξέρω αν μπορώ να απαντήσω με επιχειρήματα και με τη λογική.
Ίσως να είναι άκαιρο και άτοπο.

Να πω πάντως πως συμφωνούμε στο γεγονός ότι η ατομική ελευθερία απαιτεί αναγνώριση βασικών δικαιωμάτων και οικονομική ανεξαρτησία -για μένα και αυτάρκεια. Επειδή, όμως οι καιροί αλλάζουν -ου μενετοί και χαλεποί είναι- καλόν είναι να διαβλέπουμε και άλλα στοιχεία που απειλούν την ελευθερία μας, με τρόπο ύπουλο και χωρίς να αλλοιώνουν εκ πρώτης όψεως τα παραπάνω.

Δεν μου αρέσει να παραπέμπω σε κείμενά μου, αλλά θα καταλάβετε την άποψή μου αρκετά, αν διαβάσετε αυτό: http://krotkaya.blogspot.com/2006/07/blog-post_19.html

Με όλο το σεβασμό και την εκτίμηση,

η μικρή Κροτ

Θεοδόσης Βολκώφ είπε...

Πώς το λέγε ο Κρητίκαρός μας???

"Η ελεύθερη ψυχή λευτεριά δε νιώθει αν δεν κάνει όλο τον κόσμο ελέυθερο"....

Κάπως έτσι τό λεγε

Την καλησπέρα μου


Βολκώφ

Zaphod είπε...

Προσυπογράφω με άνεση...
πάντως είναι προφανές και αυτονόητο ένα ζήτημα που θέτεις, όσο και αν κάποιοι ρομαντικοί δεν το βλέπουν...η ελευθερία τελικά περνά από το στομάχι. Αν είναι γεμάτο, μπορείς να αξιώνεις πράγματα και να ορίσεις, θεωρητικά τουλάχιστον, την τύχη σου. Αν είναι άδειο ξεχνάς και αξιοπρέπεια και ιδανικά και τα πάντα...
Δυστυχώς όμως αν παραγεμίσει γίνεσαι τύρρανος και ομφαλοσκόπος. Σου λένε πως ο άλλος δεν έχει να φάει ψωμί και απαντάς "ε ας φάει παντεσπάνι", και συνεχίζεις να γυαλίζεις τα ασημικά σου....

Το κακό είναι πως είμαστε ένας καλομαθημένος λαός. Γλύφουμε κώλος για να έχουμε λίγο φαΐ, μια θεσούλα, κατιτίς, ανταλλάσσοντας την ,όποια, ελευθερία για ένα πινάκιο φακής....Μου έδωσες ιδέα για μελλοντικό ποστ και επιφυλλάσομαι :-)

nik-athenian είπε...

Γιώργη, κάτι η παρατήρηση στο πέταγμα της λιβελούλας σου, κάτι το φούσκωμα των πανιών στο πέλαγος, κάτι οι φυσιογνωμίες στον Άγιο Χαράλαμπο, σου δίνουν τα φόντα να μιλάς για ελευθερία, μακριά από φιλοσοφικές φιοριτούρες.
Να σαι καλά και να διατηρείς πάντα την αμεσότητα στη γραφή σου.

Για λύσε μου σε παρακαλώ την απορία: τί εννοείς ΓΑΒΑ;

o kairos είπε...

Nick,ΓΑΒΑ εκ του γαβγιζω,σε σχεση με τη ΓΑΔΑ.Σ ευχαριστω,που με τοποθετεις .

zaphod,βλεπω με κατανοηση την πορεια μας,παρ ολα αυτα.Θελω να πω,οτι την κατανοω,ασχετο αν συμφωνω με την εξελιξη της απο δω και περα,που συμμετεχω κι εγω.Αλλο πραγμα τι συνεβη,αλλο τι θα ηθελα να συμβαινει,αλλο τι θελω να συμβει,αλλο τι μπορει να συμβει.

Θεοδοση,ακριβως ετσι.

Κροτ μου γλυκεια,ο ioeu το εχει διαπιστωσει παραπανω ιστορικα.Πως η υπερβολικη ελευθερια οδηγει στην αλλαζονεια και στην απωλεια της ελευθεριας.Και βεβαια υποκλινομαι στο κομματι σου.

Βατραχω,η ενοχη ειναι ενδειξη ανθρωπισμου.Και βεβαια,οπως λεει κι ο vromios βριζοντας,τα λεμε ολα αυτα,αλλα συνεχιζουμε τη ζωη μας ανενοχλητοι.Αλλιως,επρεπε να ειμασταν στην Αφρικη και να ταϊζαμε παιδακια.Δεν ειμαστε,αλλα να μη μεμψιμοιρουμε κι ολας,θελω να πω.Εσυ οχι.

Σκυλουρη μου,το εχετε.

Jason είπε...

Πράγματι πολύ καλό κείμενο, απλώς γιατί είναι σκέψεις αληθινές.

Πάντως, (εσύ το λες άλλωστε,) η ποιότητα ζωής είναι καλύτερη σήμερα απ' ότι κάποτε.
Όχι μόνο για μας, εμάς τους χορτασμένους που έχουμε υπολογιστή για να συζητάμε θεωρητικά γι' αυτούς που πεινάνε.
Αλλά αν πάρεις ένα μέσο όρο (ναι, ειρωνικό να βάζει κανείς ζωές σε μέσο όρο - και όμως, αυτό είναι που θα έχει μείνει στην ιστορία σε διακόσια χρόνια, ένας μέσος όρος και κάποιοι επιφανείς), σίγουρα οι πλησίον που πεινάνε, οι πλησίον που σκοτώνονται χωρίς λόγο, οι πλησίον που υποφέρουν, είναι λιγότεροι απ' ότι πριν εκατό χρόνια.
Ίσως δεν αρκεί αυτό, απλώς νομίζω δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ζούμε σε μια καλύτερη εποχή.
Όχι για μας.
Για τον άνθρωπο.

o kairos είπε...

jason,αυτο πιστευω βλεποντας.

Λουιζα,ο,τι διαπιστωνουμε σχεδον ολοι.

ion,τα λετε καθε μερα σε πρωτη ευκαιρια παντου.Και ανταλλασσω ευχαριστως εργατοωρες πορτοκαλιων για ροδακινα.Ιδιως ωριμα.

Κερασιτσα,τον εαυτο σου υπερασπιζεσαι,υπερασπιζομενη τον καθε κοπριτη.Γιατι το επομενο θυμα θα εισαι εσυ.Αλλα,αυτο,πρεπει να το δει καταμουτρα ο κοπριτης.Η σταση ειναι,ρε μαλακα αντε και αυτωσου που θα πληρωσουμε ολοι τις παπαριες σου.Χοντρο τσοκαρο.

michelan,οπως λες,ειναι μια κατ εξοχην εσωτερικη κατακτηση.

Δαιμονιο,ουτε εφαγες ουτε κοιμηυηκες καλα;)))

dodo,ευθυνες ακριβες.

o kairos είπε...

Μωρη αγαπη μου,ενταξει,αλλα χωρις τη Γεωργιανη.Με Ουκρανη;

Δειμο μου,συμφωνω με την εργασια και τη δουλειά.Οσο για τον Τερζακη,η ελευθερια ,οποια κι αν ειναι για τον καθενα και για ενα κοινωνικο συνολο,ειναι διαρκως κατι προς κατακτηση.Και ποτε ικανοποιητικο.
Για την ακριβεια,οπως και την αγαπη,την καταλαβαινει κανεις απο το θορυβο που κανει οταν φευγει.

o kairos είπε...

Αθεοφοβε,Ή πολυ καλη γυναικα.

Allmylife,σιωπω.

vromie μου,καλα κανεις και εκρηγνυσαι.Αλλα,δειξε λιγη κατανοηση στις ανθρωπινες αδυναμιες.Κι αυτο επαναστατικο ειναι.

ioeu,ακριβως ετσι χανεται η ελευθερια.Αμα την παραεχεις χωρις να την εκτιμας.Η συνεχεια στο καρναγιο.

Σταυρο,τρελλος ή΄παληκαρι.

Διπλανε,θα δουμε κανα φως;

Herinna είπε...

Καιρέ. Έχουμε και οι δυο κομπιούτερ. Αυτό μου κόβει το δικαίωμα να πω οτιδήποτε πάνω σε αυτά που είπες. Αν θέλεις εννοησέ το. Ελευθερία ε; χα!

Λούκι είπε...

Καθημερινά πηγαίνοντας στη δουλειά μου συναντώ μία νέα κοπέλα, η οποία δουλεύει στο δήμο ως καθαρίστρια.
Στην αρχή την προσπερνούσα χωρίς να της δίνω κάποια ιδιαίτερη σημασία.
Μια μέρα όμως για κάποιοι λόγο παρατήρησα αρχικά, πόσο φροντισμένη ήταν εξωτερικά, στη συνέχεια πόσο ευγενική όψη είχε, πόσο συγκεντρωμένη ήταν σε αυτό που έκανε και πόσο το χαιρόταν, έλαμπε!!!
Η κίνησή της ήταν σαν χορός.
Μία μέρα λοιπόν που την έκανα κοπάνα από τη δουλειά, την αναζήτησα για να τη γνωρίσω.
Της είπα ότι είναι ο πρώτος άνθρωπος που κάνει αυτή τη δουλειά και δεν τον λυπάμαι, με τον τρόπο δε που την κάνει και την ευτυχία που δείχνει να της παρέχει, είμαι έτοιμη να βουτήξω μία σκούπα και ν΄αρχίσω κι εγώ!.
Μου απάντησε έτσι απλά, "ότι ο άνθρωπος κάνει τη δουλειά..." και συνέχισε χαμογελαστή το σκούπισμα!

Τα σέβη μου κύριε μου και συγνώμη για τη φλυαρία!

rockerblogger είπε...

Για τα μεγάλα και σπουδαία, καταφεύγω πότε στους Μεγάλους Δασκάλους (Πλάτωνα, Αριστοτέλη) πότε στον "Προφήτη" μου.

On Freedom.

rockerblogger είπε...

On Freedom!

rockerblogger είπε...

http://www.leb.net/~mira/works/prophet/prophet14.html

fuzzy burlesque είπε...

ενας ορισμος της "ελευθεριας" ισως θα μπορουσε να'ταν ο αγωνας να γνωρισουμε τον πραγματικο εαυτο μας,αυτον που δεν εχει σχεση με αυτον που μεταμφιεζεται απο εξωτερικους παραγοντες

o kairos είπε...

herinna,κανεις λαθος.Η ευγενεια υποχρεωνει,που λενε και οι Γαλλοι.

Λουκι,τυχερος οποιος την εχει μητερα.

Ροκερ,το κεφαλαιο του περι ελευθεριας στον Προφητη ειναι μνημειο.

fuzzy,νομιζω οτι απο κει ξεκινανε ολα.

atg είπε...

periergi klironomia telika oi ennoies...

oi progonoi mas mas edwsan ena sentouki (lekseis) gemato thisaurous (aksies, idanika, ennoies) kai de mas edwsan to kleidi....

isws telika na ithelan mesa stin ekseliksi mas na mas thumizoun panta apo pou ksekinisame...ta prwta erwtimata...oi prwtes anagkes...isws auti na itan i outopia tous...

tin kalispera mou

Ημίαιμος-Imiaimos είπε...

Σου τα γράφω και εδώ μήπως και δεν το δεις σύντομα στα μέρη μου...

ΕΕΤΤ. Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων
www.eett.gr/EETT
e-mail: info@eett.gr

Αυτοί τουλάχιστον προωθούν την καταγγελία.
Τώρα, το πώς, και αν, βρίσκει κανείς το δίκιο του είναι ακόμα άγνωστο.
Τα φασιστοειδή του δημόσιου είναι ερασιτέχνες μπροστά στα φασιστοειδή των ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Herinna είπε...

Όλο που εννοούσα είναι πως από άνθρωπο σε άνθρωπο διαφέρει η περι ελευθερίας αίσθηση και είναι ανάλογο με τους περιορισμούς μας και βέβαια το αναφέρεις, αλλά στην εποχή την ηλεκτρονική ίσως δεν έχεις σκεφτεί πως έχει αλλάξει πρόσωπο και το (ας μου συγχωρεθεί η λέξη), προλεταριάτο. Δεν είναι πια ορατό και αναγνωρίσιμο, ωστόσο υπάρχει ακόμη και στους αυτόχθονες.
Και καιρέ μου, δεν είχα καμιά πρόθεση να γίνω αγενής, αν έτσι με μετέφρασες σου ζητώ ταπεινά συγνώμη.

Krotkaya είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ για την υπόκλιση. Ανταποδίδω, αναφέροντας πως κατά -όχι και πολύ- βάθος, συμφωνούμε!

Βροχερές καλησπέρες από την -χα!- πρωτεύουσα της Ευρώπης! :Ρ

ATHENA είπε...

DYNATO!-)


ASXETO(?)
XRONIA TWRA SKEFTOMAI PWS POLLOI SCAVOI ZOUSAN KALLITERH ZWH APO POLLOUS ERGAZOMENOYS POU GNWRIZW.
DEN ANAFEROMAI STON BARBA 8WMA VEVAIA LOL

Herinna είπε...

Πέρνα από το μπλογκ, έχω ένα σχόλιο για σένα.

o kairos είπε...

atg,τις εννοιες μας κληροδοτησαν,οχι τις λεξεις.Αλλα,η ιστορια διδασκει,οι ανθρωποι δεν διδασκονται.Ουτε καν ιστορια.

Σκυλακο μου,μια βαρβατη δημοσιευση ειναι πιο αποτελεσματικη απο χιλιες καταγγελιες.Σ ευχαριστω για τις διευθυνσεις,αυτοι δεν καταλαβαινουν απο τετοια.Και ειναι δημοσιο,δεν ειναι ιδιωτικη εταιρια.Μιλαμε για ΔΕΗ με ΕΛΤΑ.Εγραψε την ειδηση ηδη η Καθημερινη,αλλα φαινεται,οτι δεν αρκει.Για να δουμε τι θα κανουν μολις μαθει πιο πολυς κοσμος οτι τον δουλευουν και αρχισει και φωναζει.Διοτι αυτο ειναι το μονο,που τους κοφτει.

o kairos είπε...

herinnoyla μου,καταλαβα τι ειπες.Αλλα η πλειοψηφια δεν ανηκει πια στο προλεταριατο.Ανηκει στη μικροαστικη ταξη.Να μη σου πω πώς ελεγε ο Λενιν τους μικροαστους.Εγω τους θεωρω θυματα και οχι χρησιμους ηλιθιους οπως εκεινος.Θυματα και θυτες ταυτοχρονως.
Και η γαλλικη φραση "η ευγενεια υποχρεωνει" δεν εχει να κανει με τους καλους τροπους και την ευγενεια.Σημαινει,οτι αν εισαι μιας ποιοτητας ανθρωπος αυτο σε υποχρεωνει να συμπεριφερεσαι και αναλογως.Ειπα λοιπον οτι εσυ το εχεις κατακτησει αυτο.Συγνωμη,που δεν το εξηγησα και σε εφερα σε δυσκολη θεση.

Κροτ μου,ενας ειμαι.Και ηλπιζα οτι θα χιονιζε.

Αθηνουλα,σκεψου,οτι και ο μπαρμπα Θωμας ωραιοποιημενος ηταν σε σχεση με την πραγματικοτητα.Δεν φανταζεσαι τι ειναι σκλαβος.

Σχολιαστής είπε...

Kαιρέ, αφού βρήκαμε "μέσον", θα άξιζε και μια βαρβάτη δημοσίευση για την επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. Μπορεί να βρείς ότι στοιχείο χρειάζεσαι στον Ημίαιμο καθώς επίσης στη διεύθυνση
"tamystikatoukolpou.blogspot.com".

Πρόκειται για περιβαλλοντικό έγκλημα ολκής. Εχουν ενημερωθεί οι εφημερίδες, αλλά και γνωστές δημοσιογραφικές γραφίδες. Εγραψαν το θέμα εκεί που δεν πιάνει μελάνι.

Το παραμύθι έχει δράκο. Λόγω του ονόματος του εργολάβου - εκδότη κ. Μπόμπολα, τα στόματα είναι κλειστά. Οι αναφορές είναι αστείες του στυλ "υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις". Ο ίδιος εργολάβος είναι πίσω και απο την υποθαλάσσια. Αλλο καταστροφικό έργο για τη "νύφη του Θερμαικού".

Είναι κι αυτή μια άσκηση ελευθερίας.

savra είπε...

οι αναφορές σε πλειοψηφίες και μέσους όρους, κατά τη γνώμη μου ακυρώνουν κάθε συζήτηση περί ελευθερίας. Ναι είμαστε καλύτερα από ό,τι παλιότερα, δεν μας χώνουν στη φυλακή άμα διαφωνούμε. οκ. δεν πεινάμε, ναι, εμεις. αρκεί αυτό; κατακτήσαμε την ελευθερία; ψώνιο! υπέροχα! μπορούμε πια να αράξουμε. λύσαμε το πρόβλημά μας.
οι άλλοι ας κουρεύονται.

και τι κάνουμε τώρα; ηλεκτρονική διαδήλωση;

atg είπε...

to idio leme :)

Τίποτα είπε...

Η ελευθερία η δική μας εξαρτάται από το πόσο αποφασισμένοι είμαστε να τη διεκδικήσουμε. Πρωτίστως για μας. Υπάρχουν άνθρωποι, καλέ μου Καιρέ, που αγωνίζονται για την ελευθερία των άλλων, όταν οι ίδιοι μέσα στα σπίτια τους, ζουν ανελεύθερα. Θα μου πεις, γίνεται αυτό; Σε βεβαιώνω πως ναι.

ΝΙΚΟΣ είπε...

Νασαι πάντα καλά, με βροντερή φωνή και νηφάλια σκέψη να ταράζεις τα λιμνάζοντα του εφησυχασμού μας...
nikosk

dimitris-r είπε...

Έγραψες!!!

Helix Nebulae είπε...

...ή θάνατος.

Κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά. Καλημέρα :-)

candyblue είπε...

Η Ελευθερία είναι μια έννοια που υπάρχει σε ένα σχολικό βιβλίο...Το ήξερες;

giftaki είπε...

Ε, τις περισσότερες φορές η δικιά μας ελευθερία περνάει από την αδικία του άλλου. Και όταν αποφασίσεις να διάγεις βίο αξιοπρεπή, τότε παραβιάζεται η δική σου. Κοινώς γίνεσαι ή αισθάνεσαι, μαλάκας.

tatine είπε...

δεν ειμαι ελεύθερη, σε πολλές από τις εκδοχές της ελευθερίας εγώ δεν είμαι. είμαι όμως τόσο, όσο να μπορώ να το ξεστομίσω. σαν ταξί κι εγώ, έχω κατεβάσει σημαία...

ladybug είπε...

Το πόσο ελεύθεροι είμαστε ή δεν είμαστε εξαρτάται από το τι θα διαλέξουμε για να συγκριθούμε.

DIONYSOS είπε...

Ο Ντάνιελ Έλσμπεργκ έχει στα χέρια του τα απόρρητα αρχεία του Πενταγώνου, που δείχνουν ότι ο πόλεμος στο Βιετνάμ δεν μπορεί να κερδηθεί και η κυβέρνησή του λέει ψέματα. Ο Μορντεχάι Βανούνου εργάζεται στο μυστικό πυρηνικό εργοστάσιο του Ισραήλ και φοβάται ότι στον επόμενο πόλεμο στη Μέση Ανατολή θα χρησιμοποιηθούν πυρηνικά όπλα. Από τη δουλειά τους στο FBI, η Κόλιν Ράουλι και η Σιμπέλ Έντμοντς ξέρουν ότι οι επιθέσεις της 11ης του Σεπτέμβρη θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί.




Στη Δανία, ο Φράνκ Γκρέβιλ έχει στοιχεία που μπορούν να αποτρέψουν τη συμμετοχή της χώρας του στην εισβολή στο Ιράκ. Στο υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, η Τζέσσελυν Ράντακ ξέρει ότι αν μιλήσει θα σώσει τη ζωή ενός κατηγορούμενου για τρομοκρατία. Στα γραφεία των μυστικών υπηρεσιών της Μεγ. Βρετανίας, η Κάθριν Γκαν ανακαλύπτει ότι τα τηλέφωνα χωρών μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ παρακολουθούνται, έτσι ώστε να εκβιασθούν και να ψηφίσουν υπέρ του πολέμου.




Η ιστορία εφτά ανθρώπων που καλούνται να πάρουν την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής τους. Αντιμετωπίζουν το δίλημμα της Αντιγόνης στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή: αν θα πρέπει να υπακούσουν στον νόμο ή σε υψηλότερες ηθικές αξίες, διακινδυνεύοντας την ελευθερία και τη ζωή τους.

-Δυσσκολεύτηκα πολύ να αποφασίσω σε ποιον θα μείνω πιστός. Στο λαό της Δανίας ή στην υπηρεσία μου; Frank Grevil



Μερικά βράδια δεν κοιμήθηκα... Όταν τελικώς παρέδωσα εκείνους τους φακέλους, έτρεμαν τα γόνατά μου... Colleen Rowley




Ήρθαν στο σπίτι μου, πήραν τον υπολογιστή μου, και μου ζήτησαν να κάνω το τεστ αλήθειας... Ύστερα πήραν την αδελφή μου για ανάκριση... Sibel Edmonds




Μας κυνηγούσαν για μέρες. Ήταν το μεγαλύτερο ανθρωποκυνηγητό στην ιστορία της χώρας... Daniel Ellsberg



Όταν φτάσαμε στη Ρώμη, εκείνοι... έπεσαν πάνω μου, με νάρκωσαν και με πήγαν σε ένα σκάφος που περίμενε στη θάλασσα... Mordechai Vanunu




Έχεις δυο επιλογές. Ή δεν κάνεις τίποτα και πεθαίνεις, ή παλεύεις και πεθαίνεις! Κι αποφάσισα να πολεμήσω. Katherine Gun



Οι άνθρωποι μου λένε "Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να κάνω αυτό που έκανες". Η απάντησή μου είναι "Δεν ξέρω πώς θα μπορούσες να μην το κάνεις". Jesselyn Radack





We watched it, and we LOVE it! We all thought it was incredibly well done, powerful, and moving. We want to help in any way possible to get this shown in the U.S."

Daniel, Michael and Patricia Ellsberg

ΑΠΟ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ.

Haris είπε...

Ελευθερία επίσης είναι να ακούς κάποιον να λέει στον διευθυντή του ¨΄αει...γα@@@@σου" όταν τουμιλάνε για ευελιξία...
Σκλαβιά,είναι να τον ακούς εσύ και να τον ζηλεύεις...

o kairos είπε...

Σχολιαστη,ειδοποιησα τα παιδια στην καρντασουπολη.

σαυρα,μαλλον πρεπει να ξαναδιαβασεις το γραμμα και τα σχολια.

Τιποτα,μα οι καταπιεσμενοι ειναι που αγωνιζονται φυσικα.

νικο,βαστατε γερα να σωσετε ο,τι σωζεται στο Μαρουσι.

Δημητρη,τη Μαου και τα ματια σου.

hellix,και η σκλαβια των κυταρων ενας αργος θανατος ειναι.

candyblue,για πες για πες.

Γυφτ. τοτε θυμωνεις και υπαρχει ελπιδα να αντιδρασεις.

tatine,κι εγω.

ladybag,αληθεια.Αρκει να μην αποτελει αλλοθι για να σκλαβωνομαστε πιο πολυ.

γιατρε,δικαια η Αποφαση ειναι η πορτα της ελευθεριας.Της προσωπικης.Κι αυτο συχνα σημαινει,και των αλλων που επηρεαζεις.

hari,που ο διευθυντης του ειναι κουμπαρος του...

Σχολιαστής είπε...

Καιρέ ευχαριστώ. Ημουν σίγουρος ότι θα ενδιαφερθείς. Βέβαια τα παιδιά της καρντασούπολης θα "γράψουν" το θέμα κανονικά. Αν όχι θα εκπλαγώ ευχάριστα.

Ακόμα το θέμα παλεύεται στην ΕΕ για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Σιγά σιγά μπαίνουν στο παιχνίδι και οι κάτοικοι του Λιτόχωρου, διότι όλα τα μπάζα και τα χαλίκια θα τα πάρουν απο τους πρόποδες του Ολύμπου και μιλάμε για ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ποσότητες.

Είναι αυτό που γράφαμε στο προηγούμενο post, ότι οι γενιές οι δικές μας καταβάλουν φιλότιμες προσπάθειες να μην αφήσουν τίποτα όρθιο. Τουλάχιστον να λέμε ότι προσπαθήσαμε ο καθένας όπως μπορεί να αποτρέψουμε τα φαραωνικά και καταστροφικά έργα.

ellinida είπε...

Το έχω νοιώσει βαθειά στο πετσί μου.
Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερη...

savra είπε...

αγαπητέ καιρέ, τα διάβασα και τα διαβάζω, να είστε καλά όλοι σας. όμως συνέχεια αναρωτιέμαι αυτόν τον καιρό και η μόνη απάντηση που έρχεται είναι "δεν ξέρω". λέμε ότι οι πράξεις κάνουν τον άνθρωπο, αλλά τι πράξη είναι κι αυτή, περίεργη, να συναναστρεφόμαστε ηλεκτρονικά. δεν ξέρω. θυμώνουμε όμως, και συγκινούμαστε, αυτό είναι πολύ αληθινό, αληθινή ευλογία. αν όμως κάποτε αυτή η πράξη του πληκτρολογειν μας καθησυχάζει ότι κάτι κάναμε για να αλλάξει ο κόσμος, ή, ακόμη χειρότερα, μας κάνει να νιώσουμε ότι επικοινωνούμε, επειδή ανταλάσσουμε ιδέες και σκέψεις τότε φοβάμαι. δεν ξέρω, και με τρομάζει.
βγήκα στους δρόμους φέτο έχω φωνάξει μπροστά σε δύο υπουργεία, και στη βουλή, μπροστά στις ασπίδες και τα παιδάκια που τις κρατάνε. δεν ένιωσα να απειλούμαι με φυλακή ή αποκλεισμο, όντως. συνεχίζω να νιώθω βαθιά ότι είχα δίκιο να διαμαρτύρομαι. αυτό που με απελπίζει είναι η βαθιά αίσθηση ματαίωσης- η φωνή μου δεν ακούγεται, μπορώ να φωνάζω και να χτυπιέμαι, το κράτος έχει άλλες προτεραιότητες, ηζωή των πολιτών, ειδικά αυτών που εξαρτώνται απόλυτα από την πρόνοια δεν έχει καμία αξία.
και είναι αιρετοί οι κυβερνώντες. αυτό είναι το πιο τρομαχτικό. είμαι ελεύθερη, ακόμη και να διαμαρτύρομαι, με όλα τα μέσα. δεν με ακούει όμως κανείς. και λέω: δεν ξέρω πια τι μπορώ να κάνω. γι αυτό έγραψα έτσι όπως έγραψα, γιατί δεν ξέρω πια.

savra είπε...

να συμπληρώσω ότι από καταγωγή ανήκω μάλλον στην υψηλή αστική τάξη, εργάζομαι σε δομή της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και μένω στο Γραμματικό. αν έρθετε από δω για κούλουμα, κερνάμε. καλή σαρακοστή

Dead_Poet είπε...

Ελευθερια;;; Ποια ελευθερια;;; Δεν υπαρχουν αθωοι πολιτες μονο ενοχοι λιγοτερο ή περισσοτερο υπαρχουν. Τιποτα στραβο δε θα συνεβαινε σε τουτο τον κοσμο αν η πλειοψηφια των ανθρωπων δεν το ηθελε πραγματικα ή αν δεν καρδιζε, αλλος λιγο αλλος πολυ κατι απο αυτο!!! Για αυτο μια ζωη τα βαζω με τους ταχατες "επαναστατες" που ξερουν μονο να μ ιλανε για ευθυνη των κυβερνησεων και ποτε για την ευθυνη του απλου πολιτη-ανθρωπου!!! Για ολους αυτους που γλειφουν τα αυτια του κοσμακη οτι ταχα μου δε φταιει αυτος για τα χαλια του αλλα αυτοι που τον κυβερνουν, λες και ειναι προβατα που πανε οπου τους παει ο τσοπανης!!!

K είπε...

κατά μια έννοια και ο γάιδαρος είναι ελεύθερος να τρέχει πίσω απο το καρότο...

o kairos είπε...

savra μου,σε καλοδεχτηκα στη σελιδα σου με την απαντηση μου.

νεκρε ποιητη,ειμαστε ολοι συνυπευθυνοι.Και προβατα επι σφαγην το μεγαλο πληθος.Ταυτοχρονα.Αυτη ειναι η ανθρωπινη τραγωδια.

Κ,μονο υπο το μαστιγωμα.

珊珊李 είπε...

A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片