Τρίτη, Μαρτίου 20, 2007

Ιστορια

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

92 σχόλια:

ΑΠΕΙΡΩΤΑς είπε...

Το εξοργηστικό είναι που ξηλεύουν οι υπεύθυνοι της πτώσης της δρυός!

Despoths είπε...

Ζούγκλα τέκνο μου

industrialdaisies είπε...

Η κλίμακα της παρακμής...

ion είπε...

Η Ιστορία μιλά απο μόνη της και είναι χρήσιμη όταν δεν την διαβάζουμε μέσα απο ιδεολογικά κάτοπτρα για να την καταντήσουμε τελικά προπαγάνδα. Η ιστορική πραγματικότητα παράγει ιδεολογία απο μόνη της γιατί πρόκειται για την Αλήθεια. Και η Αλήθεια είναι μόνο επαναστατική γιατί δείχνει το άδικο, στο οποίο αντιδρά κάθε υγιής άνθρωπος και πολίτης.

Η δρύς έπεσε και είναι το ίδιο ηλίθιο να υποστηρίζεις οτι δεν έχει πέσει (προγονολατρεία) όσο το να αγνοείς τον θόρυβο που προκάλεσε κατα την πτώση (λήθη).

Herinna είπε...

Κατά πάσα πιθανότητα θα το τραβήξουμε Καιρέ μου, θα σου στείλω το κινητό μου να με πάρεις αν έχεις μετά τη δουλειά κουράγια για να σου πω πως θα έρθεις διότι Καιρούλη μου δεν είναι πατησίων το μικρό Πολυτεχνείο είναι Αγίων Ασωμάτων στο Θησείο αλλά η εκδήλωση θα γίνει σε μια άλλη του αίθουσα, Ιερά οδός 14 δίπλα από το VOX λέμε. Πάω να σου στείλω το τηλέφωνο και κάτσε να πέσει πρώτα η δρυς, μετά θα ξυλευτούν πολλοί χεχε.
Φιλιά

kwlogria είπε...

Μαζευτήκατε εδώ χάμω όλοι οι μορφωμένοι και μας δουλεύετε. Ωραίοι τρόποι!

allmylife είπε...

σε τούτα εδώ...

Απολλώνια είπε...

Να πείς στη δρύς πως έπεσε.

Καλησπέρα

akis είπε...

ομορφο καδρο

I.P.Potis είπε...

Και δρυοκολάπτες παντού ολογυρα μας αξιοξήλευτοι..

kerasia είπε...

Το έγραψα κι αλλού θα το γράψω κι εδώ: Υπάρχουν ιστορίες για αγρίους και ιστορίες για αγίους. Διαλέγεις και παίρνεις. Οι περισσότεροι σαφώς την "βρίσκουν" με τις πρώτες.

Ημίαιμος-Imiaimos είπε...

Μερικοί ξυλεύονται και τη δρύ του γείτονα...

kyriaz είπε...

Δεν ξέρω αν υπήρχε "κρυφό σχολειό"-το μόνο που ξέρω είναι πως μόνο σε κρυφό σχολειό από δω και πέρα θα μπορούμε να μαθαίνουμε σωστά την Ιστορία...

Τίποτα είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Τίποτα είπε...

Την πέσαν στους σπονδύλους οι ασπόνδυλοι...

Composition Doll είπε...

...κακιά σκουριά δεν πιάνει

ΝΙΚΟΣ είπε...

Πολύ καλό το θέμα, γιατί ήθελα να βάλω το ερώτημα:
Είναι τα πράγματα, σχετικά με την πρόσφατη ιστορία μας, όπως τα συνοψίζει ο Κωστής Παπαγιώργης στο τελευταίο lifo στη στήλη Κέντρο Δηλητηριάσεων;
(Βλέπε http://www.lifo.gr/stiles/details.asp)
Έχοντας διαβάσει «Τα καπάκια» και τον «Κανέλο Δεληγιάννη» του Κωστή Παπαγιώργη είδα για πρώτη φορά μια άλλη προσέγγιση της ιστορίας, που απ’ όσο μπορώ να εκτιμήσω είναι πολύ τεκμηριωμένη και απόλυτα νηφάλια. Παρά τις επιφυλάξεις που έχω για το συγγραφέα, ξεκινάω το 1204. Η γνώση της ιστορίας, που δε μου ήταν ποτέ ελκυστική, είναι (περισσότερο) απαραίτητη στις εποχές που ζούμε.

dodos είπε...

... και ολυμπία αταραξία.

passer-by είπε...

κι οποιοι μενουν λιγα χιλιομετρα πιο περα θα επιμενουν οτι δε συνεβη, γιατι δεν το ειδαν

marado είπε...

Ο Αέρας τις έριξε στο χώμα;!

Zaphod είπε...

Ο πολιτισμός κάποιων συνιστάται στην κατεδάφιση και όχι στην παραγωγή. Και στην άρνηση του προηγουμένου.

o kairos είπε...

απειρωτας,η αληθεια ειναι οτι τοτε εγινε ο,τι γινεται παντα:Κανενα συστημα δεν καταρρεει αν δεν εχει σαπισει απο μεσα του.

despoth,η ζουγκλα δεν ειναι τοσο αγρια δεσποτα.

industrialdaisies,δεν εχω καταληξει ακομα σε συμπερασμα.Γιατι οι κλασσικοι ιστορικοι μας παρεδωσαν την ακμη μιας ελαχιστης μειοψηφιας,αναμεσα σε εκατομμυρια δουλους και μετοικους,με περιορισμενα δικαιωματα.Και μας την παρεδωσαν σαν να ηταν ολη η κοινωνια ετσι.Αν σκυψεις στις πηγες,ομως,δεν ηταν.Αντιθετως,η αρχαιοελληνικη ιστορια ειναι απο τις αιματηροτερες στην παγκοσμια ιστορια.Επειδη,ομως ξερω ιστορια τα λεω αυτα με ολη την αγαπη που τρεφω για ολους τους παραγοντες της.

ion,τι εστιν αληθεια.

herinna μου,αμα αφησω τη δρυ να πεσει ανυπερασπιστη, χεστα.

Αρτέμη,κωλογερε,δεν ειμαστε απλως μορφωμενοι.Ειμαστε παραμορφωμενοι.

allmylife,το συμπληρωσε η Diva..Αλλα,αν δεν χρησιμοποιεις το σιδερο συντηρημενο το'χασες απο σκουρια.

Απολλωνια,τους ηθελα γενναιους να ξυλευονται οταν ηταν ορθια.

aki,ηθελε λιιιγο πιο δεξια ληψη.

Βρε στραβαδι,φιλε μου.Εισαι καλα;Απο σκοποβολη εισαι θηριο παντως.Ακριβως οπως το ειπες με τους δρυοκολαπτες.

kerasia,καλο σαν ευρημα,αλλα ιστορια ειναι μια.Προπαγανδες πολλες.

καπετανιε,να μη σου πω,οτι βαζουν και το χερακι τους στην πτωση της.

kyriaz,τα ακρα δημιουργουν ακρα.Αλλα,χρειαζεται μορφωση για να το βλεπει κανεις.Και σχετικη ευφυια.Σπανιζουν και τα δυο.

τιποτα,!!!

Diva,πιανει δυστυχως αν τ αφησεις στην τυχη του.

νικο,υπομονη πεντε λεπτα σε παρακαλω,ερχομαι.

dodo,θνητων τε και θεων..

περαστικε,ισως δεν το εγραψαν και τα επισημα αρχεια του κρατους..

marado,ναι.Ο αερας των ιδεολογηματων της εποχης τους.

zaphod,ειναι πιο ευκολο να γκρεμισεις απο να χτισεις.Και,κυριως,κανει μεγαλυτερο θορυβο.

νικο,θα ειμαι ,οπως παντα εξαιρετικα ακριβολογος.Η γνωση της Ιστοριας μπορει να αποκτηθει μονο απο τη διψα να μαθει κανεις τι πραγματικα συνεβη.Και οχι απο την πεινα να υποστηριξει μεσα απο την Ιστοριογραφια-και οχι την Ιστορια- την ιδεολογια του ή τις αποψεις του ή τη γνωμη του και τα συμπλεγματα του.Στην αναζητηση της Ιστοριας εμφανιζεσαι ΓΥΜΝΟΣ.Η ερευνα θα σε οδηγησει στο ευρημα.
Δυστυχως σπανιζουν οι σοβαροι ερευνητες-οχι μονο σημερα-που εγραψαν Ιστορια.Επειδη πρεπει να υπερβεις τα προσωπικα παθη και να ερωτευτεις την ΑΓΝΟΙΑ για να ΜΑΘΕΙΣ.Και να θυσιασεις την προσωπικη σου ζωη στο πληθος των πηγων.Δεν υπαρχουν παρα ελαχιστοι σ αυτη την κατηγορια.Και δεν ειναι αυτοι που γραφουν σημερα την Ιστορια,που ξερουμε.
Οπως πολυ σωστα λες,η γνωση της Ιστοριας ειναι απαραιτητη.Σε ολους ανεξαιρετως.Οχι για αλλο λογο,αλλα γιατι σου δινει την ευκαιρια να μπορεις να δεις τι και γιατι γινεται σημερα και να ψυχανεμιστεις τι θα γινει αυριο.Γιαυτο και δεν σε συμφερει να πας στις πηγες της προκατειλημενος.Εκτος,αν εισαι τοσο Μεγαλος ή τοσο Μικρος,που προκειται με τις πραξεις σου να γραψεις Ιστορια σαν τον Ναπολεοντα ή σαν τον Χιτλερ.
Αυτο που εγραψα στη λεζαντα της φωτογραφιας αφορα και ανθρωπους σαν τον Παπαγιωργη.Πολυ καλος συγγραφεας,πολυ κακος ιστορικος ερευνητης.Κανει λαθος στα γεγονοτα που περιγραφει και ειναι φανερο σε οποιον ξερει,οτι το κανει απο εναν εξυπνακιστικο απορριπτικο διαουμενισμο,που δεν υπηρετει τιποτε αλλο απο την ιδια την απορριψη γιατι αυτη αναδειχνει τον ανθρωπο απο το σωρο των "κοινων θνητων".Εαν ηταν ζωντανοι ο Κορδατος και ο Φωτιαδης και ο Ψυρουκης και ο Σβορωνος-για να αναφερω μονο τους μεγαλους ιστορικους της Αριστερας- αλλα και ο Τρικουπης,ο Παπαρρηγοπουλος,ο Μακρυγιαννης,ο Κασομουλης,ο Σαθας,ο Κοκκινος δεν θα τολμουσε να αμολησει τις εξυπναδες του ο Παπαγιωργης,οτι η Επανασταση δεν ηταν αυθορμητη και επιβληθηκε εξωθεν ή οτι η Παιδεια στην τουρκοκρατια ηταν ελευθερη ή οτι οι Ελληνες ευημερουσαν οικονομικα.Τα γραφει αυτα τσιτατολογωντας-παιρνοντας αποσπασματικα μερικες πραγματικοτητες- για κομματια του πληθυσμου και αναγαγοντες τις σε πραγματικοτητες ολου του πληθυσμου για να αμφισβητησει απλως την επικρατουσα αποψη.Κανει Ρηξη.Για τη ρηξη.Πουλαει η ρηξη.Η ερευνα δεν πουλαει.

αθεόφοβος είπε...

Aμα γίνει η ξύλευση άντε να βρείς ποιός κρατούσε το πριόνι!

o kairos είπε...

Δεν ειναι πριονι.Διπλους πελεκυς ειναι.

Arkin είπε...

Καιρέ, η απάντηση σου στον Αρτέμη ήταν εύστοχη, αλλά έρχεσαι δεύτερος και καταϊδρμένος. Σε πρόλαβε μια πρώην συμμαθήτριά μου που είχε προσπαθήσει στην τάξη να εξηγήσει ότι "το πρόβλημα δεν είναι η μόρφωση, αλλά η παραμόρφωση" (εννοώντας την παραπαιδεία). Δυστυχώς από μια τάξη 30 ατόμων μόνο δύο καταλάβαμε το αστείο...

paraxeno είπε...

για αυτό αγαπώ την ποίηση, εκεί τα δέντρα μένουν όρθια, τα πριόνια μένουν άνεργα και οι σκληθρες στη θέση τους να τις κάνουν φωλιές τα πουλιά, κατά βούλησιν φυσικά του ποιητή...

εμένα γιατί η φωτογραφία απόψε μου θυμίζει ευθιξίας εγκώμιον;;; η Αγνοια θα ναι...

παράξενο....

σας πεθύμησα εδώ τουλάχιστον αγαπητέ φίλε...

Vromios είπε...

Δεν έχω βέβαια τίποτα ενάντια στη γνώση της ιστορίας - αν και το να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ιστορία, είναι μια πολύυυ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. Αλλά νιώθω πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι που περνάνε από αυτή τη ζωή και δεν χαλάνε ούτε ένα λεπτό τη ζαχαρένια τους για την ΌΠΟΙΑ ιστορία, μου είναι πιο συμπαθείς, αυθεντικοί κι ωραίοι από όλους αυτούς που της ρίχνουν μια ματιά και ύστερα ουρλιάζουν γεμάτοι πάθος εναντίον όλων των άλλων.

Όλοι ξέρουμε πως δεν υπάρχει - και δεν μπορεί να υπάρχει ΜΙΑ ιστορία. Η ζωή σε όλες τις εκφάνσεις της επιδέχεται αμέτρητες αναγνώσεις. Όσο αφορά τα περί αιματηρής ιστορίας της αρχαίας Ελλάδας, έτσι ξεκίνησε ο κόσμος, έτσι συνεχίζει να είναι... Απλώς τότε υπήρχε λιγότερη υποκρισία. Δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμα ο ουμανισμός.


Περαστικός Βρόμιος λέει μια καλημέρα


Υ.Γ. Τι πρόβλημα έχεις κι εσύ με τους ανώνυμους και δεν επιτρέπεις σχόλια; Μήπως οι άλλοι είναι επώνυμοι; Με ανάγκασες να κάνω λογκ ιν...

industrialdaisies είπε...

Καιρέ, καλημέρα! Φεύγω για δουλειά αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ και θα γράψω... "Κλίμακα της παρακμής" θεωρώ όχι την "ιστορική επανόρθωση" (και πάλι από ιστορικούς αμφιβόλων προθέσεων) την οποία κι εγώ επιθυμώ -άλλο μύθος, άλλο προπαγάνδα, άλλο ιστορία- αλλά το να σκυλεύονται κουφάρια από υποκριτές-ύαινες. Αν δεις, στο χθεσινό ποστ, ίσως καταλάβεις καλύτερα τι εννοώ. Καλημέρα και πάλι και φεύγω τρέχοντας για αυτό που δεν μπορώ να αποφύγω!

Λούκι είπε...

Για κάποιο λόγο την τελευταία εβδομάδα στο cumputeρα της δουλειάς μου δεν βλέπω τις εικόνες, στο σπίτι γυρίζω πολύ αργά οπότε...
Γι΄αυτό και θα μείνω στο κείμενο.

Μήπως πρέπει να μάθουμε ιστορία για ν΄αντισταθούμε ή και να κρατηθούμε;


Καλημέρα σας

Ανδρομεδα είπε...

έχω μια σιγουριά...
πως κάποια πράματα ακόμα και να πέσουν μένουν πάντα
στο ύψος τους

ΝΙΚΟΣ είπε...

Σ ευχαριστώ πολύ για τον πολύτιμο χρόνο χρόνο που αφιέρωσες για τα τόσα ιδιαίτερα σημαντικά και διαφωτιστικά. Για την άλλη "Ρήξη" τι γνώμη έχεις;

Zaphod είπε...

Θα συνεχίσω το σχόλιο του vromiou (ο οποίος με κάλυψε εν γένει) και θα πω πως έχουμε μιαν ρομαντική εκδοχή της ιστορίας, η οποία πολλές φορές απέχει από την πραγματικότητα. Οι έλληνες ήταν καθαρά πολεμική ράτσα, όχι φιλοπόλεμη, ούτε ιμπεριαλιστική κατ ανάγκη, πολεμική. Τα πάντα ανάγονταν στην υπόθεση "μάχη" και "αν". Π.χ. αν θυμάμαι καλά στην μάχη ως οπλίτες πηγαιναν μόνο οι πολίτες κάθε πόλης. Σε πολεμικά ζητήματα όμως δικαίωμα ψήφου(στην Αθήνα) είχαν μόνο οι έχοντες παιδιά (οι άλλοι μπορεί να θεωρούνταν κερδοσκόποι, ενώ κανείς δεν θέλει να χάσει το παιδί του).
Δεν θυμάμαι ποιος τραγικός (μάλλον ο Αισχύλος) θεωρούσε μεγαλύτερη στιγμή της ζωής του την μάχη στον Μαραθώνα που έλαβε μέρος.
Μέτοικοι κτλ ήταν (και αν) βοηθητικοί και στην πολη και στον πόλεμο. Το να αναλύεις την ιστορία και την κοινωνία πριν 2000 χρόνια με σημερινούς όρους είναι επιστημονικός μαζοχισμός. Πράγματα που θεωρούνται σήμερα αυτονόητα τότε δεν υπήρχαν ως έννοιες. Δεν μπορούμε να τους λέμε όμως βάρβαρους επειδή δεν είχαν κοκα κολα.....
Όπως και δεν μπορούμε να λέμε τους Οθωμανούς δημοκράτες :-)
Ούτε όμως και ΠΟΛΥ διαφορετικούς από τους ρωμ...εεεε....βυζαντινούς.

Αν σκεφτείς όμως την γενικότερη κατάσταση συνήθως ευημερούν οι μειοψηφίες, τότε δε τα πράγματα ήταν πιο ακραία...παντού. Οι πατέντες που από μόνες τους όμως κάνουν τους αρχαίους έλληνες μάγκες δεν είναι ούτε η δημοκρατία, ούτε το θέατρο αλλά η έννοια του πολίτη και η έννοια του μέτρου..

Συγγνώμη για το....άπλωμα

love&kisses
zaphod

ΣεΞπΥρ είπε...

Προσωπικά προτιμώ τον Δρυοκολάπτη!

Νερίνα είπε...

Εκ του ντοκουμέντου ορμώμενη (τη φωτογραφία εννοώ) διαπιστώνω μια προφανή όσο και σκανδαλώδη παραποίηση της ιστορίας:
1/ Βλέπετε εσείς καμιά βελανιδιά πεσμένη;
Και επειδή θα μου πείτε την πήρε ο ξυλοκόπος.
2/ Σας φαίνεται για τόπος που ανθεί βελανιδιά;
Καλή σας μέρα εάν και έχετε μόνο το λόγο μου για αυτό. Για το αν είναι μέρα εννοώ, μην παρεξηγηθούμε.

Απολλώνια είπε...

Καιρέ, οι γενναίοι μάλλον είναι απασχολημένοι με την επιβίωση...

Sigmataf είπε...

ΚΕΡΔΙΣΑΤΕ 1 ΤΑΞΙΔΙ!










Ελάτε να παραλάβετε τα εισιτήρια.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Αν αναγνωρίζω καλά την τοποθεσία της φωτογραφίας, θα προσέθετα «Ο Κ(λέων) της Νεμέας»!

vatraxokoritso είπε...

Εγώ είμαι μικρή καλέ μου καιρέ και δεν τα ξεύρω αυτά...τα αρχαία!

(μεταξύ μας και εντελώς αγράμματη)

iro* είπε...

Σμυρνης πεσουσης πας εις συνωστιζεται...
Κ ασυλου πεσοντος...
Κ μνημειο πεσοντων...
(Θα μεινει τιποτα ορθιο???)
***

Krotkaya είπε...

ορθώς.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ είπε...

Mία που είναι η μέρα της ποίησης δείτε το αφιέρωμα στον ποιητή … Bύρωνα (όχι τον Λόρδο, τον Υπουργό) από τα blogs (αλφαβητικά): Αμπελοφιλοσοφίες, αναΜόρφωση-ιστολόγιο, ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ, Ελεύθερος Σκοπευτής, Ιστολόγιον, ΚΑΙ βλέπω ΚΑΙ ακούω ΚΑΙ μιλάω, Καλτσόβρακο, Λαπούτα, Λευκός Θόρυβος, λ:ηρ, Μαργαριταρένια, Με Νταούλια και Ζουρνάδες, Στέφανος Ν. Παπανώτας, το χέρι, Ψιλικατζού, ANARRIMA, Digital Era, divaynne, doncat, eidisis-sxolia, Fairy Smoke, fastbackwards, Gravity & the Wind, GreekUniversityReform, Non-Linear Complexity, Nylon, oraelladas, RealityTape, taparaponasas stoMIXER, vrypan|net|weblog, We are not alone

o kairos είπε...

arkin,προηγουνται οι συμμαθητριες.

paraxeno,δεν ειναι ευθυξιας,ειναι γαμοσταυρισματος..

vromie,κατ αρχην χαιρομαι παντα που σε βλεπω,γιατι σε εχω φακελλωσει στους ωφελιμους ανατρεπτικους εγκεφαλους.Συμφωνω οπωσδηποτε,οτι οι ημιμαθεις ειναι τρισχειροτεροι απο τους ασχετους.Οπως και οτι δεν υπαρχει μια ιστορια στο πλαισιο που το βαζεις.Γιατι στο πλαισιο που το βαζω εγω υπαρχει Μια ιστορια.Οι Περσες αποβιβαστηκαν στον Μαραθωνα.Οι Σαρακινοι αλωσαν τον Χανδακα.Οι Μανιατες κηρυξαν την επανασταση στην Τσιμοβα-νυν Αρεοπολη-στις 17 Μαρτιου του 1821.Ο Οθωνας φυλακισε τον Κολοκοτρωνη.Ο Παλαιολογος υπεγραφε ως Βασιλιας των Ελληνων.Ο Βενιζελος διεταξε τον Κωνσταντινο να καταλαβει τη Θεσσαλονικη και οχι το Μοναστηρι.Οι Κουρδοι εσφαξαν τον ελληνικο πληθυσμο στη Σμυρνη και οχι οι Τουρκοι.Και παει λεγοντας.Καταλαβαινεις τι θελω να πω.Υπαρχει και η υπο συζητηση Ιστορια.Για τα αμφισβητουμενα γεγονοτα.Εκει,τα λεμα ολα.Και υπαρχει και η προπαγανδα.Δηλαδη,αυτα που θελουν τα κεντρα εξουσιας να κρυψουν κι αυτα που θελουν να αναδειξουν.
Και θα διαφωνησω για τον ουμανισμο στην αρχαια Ελλαδα.Και ο Σοφοκλης στην Αντιγονη και ο Αριστοφανης στην Ειρηνη και ο Ευρυπιδης στους Περσες και ο Πλατωνας δια του Σωκρατη και ο Ιπποκρατης στα Ιατρικα και ο Ισοκρατης στους λογους του και ο Λυσιας στον υπερ Αδυνατου και να μη σε ζαλιζω,εχω ενα σωρο,δεν κανουν τιποτε αλλο απο να αναπαραγουν την πιο φιλανθρωπη-οχι φιλανθρωπικη- πλευρα της φυσης.Δεν μας το μαθαινουν στα σχολεια.Μαλιστα.Αλλα υπαρχει.Και βεβαιως δεν περιμενεις να το βαλει σε πραξη η εξουσια,που οπως ξερουμε και οι δυο ,ειναι παντα αιματηρη και ανθρωποβορα.
Χαιρομαι που σε αναγκασα να κανεις log in.Μας λειπεις.Και εχω προβλημα με τα ανωνυμα αληταρια,που λυμαινονται το χωρο.Οι αλλοι δεν ειναι καθολου ανωνυμοι.Ειναι επωνυμοτατοι.Φαινονται διαφανεστατοι.
Να σε βλεπουμε.

industrialdaisies,καταλαβα απο την αρχη.Κι εγω τις υαινες σιχαινομαι.

Λουκη μου,και απο ενστικτο καταλαβαινεις ποτε πανε να σε καπελωσουν και να σε υποταξουν.Εγω βρισκω ασφαλεστερο το δρομο της γνωσης,οπως εγραψα και στον νικο.

ανδρομεδα,μακαρι να την μοιραζομουν μαζυ σου.Η ιστορια μου εχει δειξει,οτι ο,τι εγκαταλειπεις σε εγκαταλειπει.

νικο,πιστευω,οτι καθε ρηξη που δεν ειναι ασφαλειοκινουμενη ειναι χρησιμη.Και του Γιωργου νομιζω οτι δεν ειναι.

o kairos είπε...

zaphod,ειμαι εξαιρετικα ακριβολογος και ετσι πιστευω οτι εχω απαντησει στα σημαντικα.Δεν ξερω ποιος ειπε τους αρχαιους βαρβαρους,αλλα σιγουρα δεν εχουν καμιά σχεση με τους Οθωμανους,που δεν εχουν καμιά σχεση με τους βυζαντινους.Αν ο αρχαιολατρικος Κοραητισμος μας διδαξε,οτι η βυζαντινη περιοδος ειναι μια σκοτεινη παρακμιακη θεοκρατια,καλα θα κανουν οσοι ενδιαφερονται να σκυψουν πανω απο τα γεγονοτα και τις πηγες,για να διαπιστωσουν οτι τα πανεπιστημια της αυτοκρατοριας και τα καπηλια και οι ποιητες και οι τροβαδουροι και οι μουσικοι και οι ιστορικοι και οι γιατροι και οι δικηγοροι και οι καλλιεργητες και οι εμποροι ηταν μοναδες και συνολα εξαιρετικα υψηλου πολιτισμου,που η φραγκοκρατια και η φραγκολαγνεια,αλλα και η αντιπαθεια των Ελληνων για τη σφαγη των ειδωλολατρων την εστειλαν στα Ταρταρα και στην κατακραυγη δια της λασπης.
Να μην ξεχναμε,οτι οι Οθωμανοι για να επιζησουν και να κυριαρχησουν,250.000 ψυχες σε ενα πληθυσμο κοντα 18.000.000 ελληνοφωνων χριστιανων,επρεπε να παραστησουν τους ανεχτικους.Οι σφαγες και οι εξισλαμισμοι ηρθαν μετα,αφου αποκοιμηθηκαν τεχνηεντως τα ε3λληνικα χριστιανικα αντανακλαστικα με τις μαλαγανιες των σουλτανων μεχρι τα τελη του 16ου αιωνα.
Ο ιερος πολεμος των σουλτανων που κηρυχτηκε απο τις αρχες του 1600 για τον εξισλαμισμο των χριστιανων ειναι μια ιστορικη πραγματικοτητα,που δεν μπορει να την αμφισβητησει κανενας νεοκοπος δηθεν αριστερος δηθεν ιστοριογραφος.Η απλη αναγνωση των πηγων αρκει.Με φωτια και τσεκουρι.Ντοκουμενταρισμενο.
Οι Οθωμανοι Τουρκοι ειναι ισως οι μονοι,που εκατσαν επανω σε τρεις λαμπρους πολιτισμους και αφου τους εξαφανισαν δεν εχτισαν επανω στα ερειπια τιποτε.Και δεν πηραν τοποτε.Ουτε απο τον ελληνικο,ουτε απο τον αραβικο ουτε απο τον αιγυπτιακο.Απλως τους αφανισαν,αντιγραφοντας επακριβως τις βυζαντινες εκκλησιες με μογγολικους τρουλους.Αυτο ειναι ολο.Να μη λεμε ευκολα πυροτεχνηματα χωρις να εχουμε παει στις πηγες.

σεξπυρ,ησουν παντα ενα χρησιμο ανατρεπτικο στοιχειο

νερινα,τη βελανιδια τη φαγαν τα γουρουνια και δεν τη βλεπεις.Παντα την τρωνε.

απολλωνια,ετσι ακριβως οπως το λες ειναι.Μονο που δεν κανουν οι γενναιοι τις επαναστασεις.Τις κανουν οι τρελλοι.

Μαντροσκυλε,ο κλεων της Ολυμπιας...

vatraxw,αν ηταν ολοι οι αγραμματοι σαν κι εσενα και γραφανε τετοια γραμματα στις γυναικες που κακοποιουνται,ο κοσμος θα ητανε παραδεισος μορφωσης.Κατλαβαινομαστε,ε;

iro*,μενει ορθιο μονο ο,τι υπερασπιζεται κανεις.

krot,για ποση ωρα..

ΔεΜασαμεΡε,Μπαϊ ΜπαΪ ρον.

Sofogreg είπε...

Απ' όλα αυτά, τα γονίδια είναι πιο ισχυρά. Και πού να σου πω για τα μιμίδια...

Arkin είπε...

Νομίζω ότι τους Πέρσες τους έγραψε ο Αισχύλος (για την Ιστορία)

Arkin είπε...

Συμπλήρωμα: Όσο για τους Κούρδους στη Σμύρνη, αυτό δεν το ήξερα και έμεινα ολίγον έκπληκτος. Σε ποια πηγή (ή πηγές)αναφέρεται;

Zaphod είπε...

Η αναφορά για τους Κούρδους με έστειλε λίγο...αν αληθεύει, λέω αν επειδή είσαι ο πρώτος που ακούω να το λέει, είναι άλλη μια ένδειξη πως στο σχολείο μαθαίνουμε πολλά ίσως αλλά όχι ιστορία....

Φίλε Καιρέ, για το βυζάντιο θα επιμείνω. Έχω διαβάσει ιστορικούς διαφόρων χρωμάτων και γεύσεων. Ο "υψηλός" βυζαντινός πολιτισμός είναι φουσκωμένος όσο δεν παίρνει, ακόμα και οι "δικοί τους" το ομολογούν δειλά όταν αναφέρονται σε διαφθορά, αμορφωσιά και κρατικά εγκλήματα. Σε σχέση με τους αρχαίους έλληνες και ρωμαίους είναι πίσω και όχι μπροστά.

Με την έννοια της σφαγής του αλλότριου, και οι Οθωμανοί δεν έκαναν τπτ καινούργιο. Γιατί οι μόνο οι μεν να είναι κατακριτέοι; Σφαγές (για εκχριστιανισμο) δεν έκαναν και οι βυζαντινοί για ΠΟΛΥ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα;

Πόσα βιβλία που γράφτηκαν σε μια περίοδο 1000 ετών μπορεί ένας σημερινός άνθρωπος να καθήσει και να τα διαβάσει; Κάνε το αντίστοιχο για μόνο 100 χρόνια αρχαίας Ελλάδας (όποια θέλετε!) ή για μια τυχαία αντίστοιχη ρωμαική περίοδο.

κατουρημένη ποδιά.. είπε...

ιστορίες για αγ(ρ)ίους..

να χαμε και κανά κάστανο!!

o kairos είπε...

arkin,κι αυτο με τον Αισχυλο δεν ειναι απο τα χειροτερα σαρδαμ του εγκεφλου μου.Στου Ροϊδη προ καιρου εγραψα στη βιασυνη μου τον Βιβαλντι για Μπαχ και τον Μπαχ για Βιβαλντι!Ου γαρ.

o kairos είπε...

zaphod,στα γρηγορα,γιατι ειμαι στη δουλεια,στο κειμενο μου δεν κανω συγκρισεις πολιτισμων.Γιατι η καθε εποχη εχει τα χαρακτηριστικα της και τις αιτιες της και τις προτεραιοτητες της.Καταθετω,ομως,τη διαρκη σφαγη των αυτοχθονων απο τους Οθωμανους,οπως και τα περι (α)πολιτισμου τους σε σχεση με το Βυζαντιο,γιατι εξομοιωνεις δυο εντελως διαφορετικα πραγματα.Το Βυζαντιο και μεσα απο τις παλατιανες αθλιοτητες,την ευγενοκρατια,το θρησκευτικο φανατισμο αναδειξε ψηλο πολιτισμο γραμματων και τεχνολογιας,και τεχνης-ασχετα αν μας αρεσουν,εμενα ας πουμε δε μου λεει τιποτα η αγιογραφια-γιατι ηταν δεσμιο του ελληνικου πολιτισμου,που καθοταν απανω του και απαρτιζοταν απο τους κατοικους του.Δεν ηταν ξενοφερτο φυλετικα.Αλωθηκε απο τα μεσα.Εμεις απο το σχολειο μειναμε με την εντυπωση,οτι επι 1000 χρονια,το πιο εντονο χαρακτηριστικο ηταν που δολοφονηθηκαν πανω απο 100 αυτοκρατορες και υποψηφιοι του θρονου.Επρεπε να παω στον Οστρογκοφσκι και στον Βασιλιεφ και στον Ρανσιμαν και στον Ελιοτ για να με στειλουνε στις βυζαντινες πηγες και να ανακαλυψω το Βυζαντιο απο τις ιδιες τις πηγες του.Και σε διαβεβαιω,οτι αμα θελεις μπορεις να διαβασεις χιλιαδες βιβλια.Το θεμα ειναι πώς θα επεξεργαστεις τις πληροφοριες τους.Τη Γνωση.Σκεψου να μη βιαζομουνα κι ολας...

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Αυτό για τους Κούρδους ισχύει. Ο Κεμάλ, που ήταν ξύπνιος, αξιοποίησε το πολεμικό πνεύμα των Κούρδων, τάζοντάς τους το χώρο (πεδινά χωριά) που θα άφηναν οι έλληνες, οι αρμένηδες και οι πόντιοι. Οι «τσέτες» (τσέτα, η: ένοπλη συμμορία ατάκτων) ήταν κούρδοι ως επί το πλείστον. Έτσι, όμως, ο Κεμάλ κατάφερε να αποδυναμώσει και τους Κούρδους, διαχέοντάς τους από τα βουνά όπου ζούσαν σε ολάκερη την Τουρκία.
Οι πρόσφυγες μέχρι τη δεκαετία του '70 θυμούνταν με τρόμο τους «Κούδρους». Μετά ήρθε το ΠΑΣΟΚ και εξωράισε την ιστορία (ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου) και στο τέλος έδωσε και τον Οτσαλάν πεσκέσι...

industrialdaisies είπε...

Ένας συλλογικός παροξυσμός μας έχει πιάσει εδώ στη γωνιά της μεσόκοπης "Ένωσης" γιατί ξαφνικά πάνε να μας αλλάξουνε όσα μας μαθαίνανε και μας είχανε βολέψει. Κι εμείς (ντουβρουτζάς κακός μας ήρθε, που θα έλεγε και η γιαγιά μου) έχουμε επιδοθεί σε μια μανιώδη αναζήτηση της "νέας" ιστορικής αλήθειας. Το θέμα είναι πως από μόνοι μας γιατί δεν το ψάχναμε και από πριν; Γιατί ναι μεν συμφωνώ στο να γνωρίζουμε και να μαθαίνουμε σωστά, η "παιδεία" όμως είναι έννοια γενικότερη της "εκπαίδευσης" και κακώς στηριζόμαστε κυρίως στην τελευταία, ειδικά όταν γνωρίζουμε ποιοι την κινούν και την σχεδιάζουν...
Και γιατί φωνάζουμε μόνο για την ιστορία; Αν μας μάθαιναν σωστά μαθηματικά ή φιλοσοφία λέτε να κινούμασταν σε κόσμους αυταπάτης; Ένας Πυθαγόρας ή Hobbes ή Nietzsche, ή οποιοσδήποτε άλλος είναι προς το παρόν πολύ σκοτεινός για τα γούστα τους και επικίνδυνος για τους σκοπούς τους, νομίζετε ότι δεν θα μας έδειχναν μονοπάτια να βαδίσουμε και να κατανοήσουμε και την ιστορία και πολλά άλλα; Όμως τον ψεύτη πολλοί εμίσησαν, το ψέμα ουδείς.

ΑΠΕΙΡΩΤΑς είπε...

Στο κάτω κάτω της γραφής όλη η ιστορία με το βιβλίο της ΣΤ' (απ'όπου έχει ξεκινήσει η ιστοριολογία των ημερών) δεν έχει να κάνει με το αν θα μάθουν ιστορία στο σχολείο.Είναι καθαρά μάχη για το τι συνείδηση θα δημιουργηθεί στους πιτσιρικάδες.Με λίγα λόγια ποια προπαγάνδα θα διδαχθεί. Όλα τ'άλλα...απλές οδοντόκρεμες και κουβέντες πασατέμπο. Kι όπως έχει πει ο επίτιμος σε 10 χρόνια ούτε που θα το θυμόμαστε.Αν και 10 χρόνια στην Ελλάδα είναι αιώνας.Αποδεδειγμένα η μνήμη μας είναι 3μηνη ή όσο τα κανάλια θα ασχολούνται με το θέμα.

Αλεπού είπε...

Μάλιστα! (διάβασα και όλα τα comments)

dimitris-r είπε...

Ωραίος κι εύστοχος παραλληλισμός.

Goudaki! είπε...

Αυτή τη σοφή αρχαία ρήση την έμαθα στο σχολείο...όντως έτσι είναι!

Stavros Katsaris είπε...

Εγώ πάλι δεν παρατήρησα τι συνέβη!
...
Διάβαζα!
Καλημέρα!

Απολλώνια είπε...

Και οι απελπισμένοι;

Paolo είπε...

Απ' τη στιγμή που δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια σε-για τίποτα, ούτε αντικειμενικότητα στη σκέψη πώς είναι δυνατόν να υποστηρίζει κάποιος, ότι μπορεί να καταγράψει με ακρίβεια την ιστορία; Άποψη μου είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων μπορούν να γίνουν μόνο κρίσεις και εκτιμήσεις.

ΝΙΚΟΣ είπε...

Επειδή δεν μπορεί να υπάρχει απόλυτα αντικειμενική αλήθεια, απαιτείται πλατύτερη γνώση και ευρύτερη παιδεία. (Είδατε που ξαναγυρίσαμε στα προηγούμενα παιδεία, καλλιέργεια κ.λ.π.!)

pythia είπε...

Σε πληροφορώ πως ο σημερινός χρησμός στο Μαντείο, είναι για σένα!

με εκτίμηση!

o kairos είπε...

zaphod,χρωσταω απαντηση για τους Κουρδους.Θα πας μια μερα στη Νεα Σμυρνη,στα αρχεια της Ενωσης Σμυρναιων,το επιβλητικο κτηριο στην εισοδο της,που χτιστηκε με λεφτα του Ωναση,και θα τα βρεις ολα.Και τοσο ολα,που θα βγεις εξοργισμενος.Με παρα πολλους και παρα πολλα.Μετα,αν ενδιαφερεσαι να παρεις μια μυρωδια θα ανοιξεις την καταγραφη του Αμερικανου πρεσβευτη στην Κωνσταντινουπολη Η.Morgenthau,που κυκλοφορησε πρωτα στην Πολη το 1919 απο το Τυπογραφειο της Εστιας με τιτλο "Εικοσιν εξ μηνες εν Τουρκια" και ξαναεκδοθηκε στην Αθηνα το 1986, σε πρωτη εκδοση,με τιτλο "Τα μυστικα του Βοσπορου" απο τις εκδοσεις Τροχαλια,με γλωσσικη επιμελεια Π Μπουκαλα.Αυτα περι Κουρδων,που χρωσταγα.Για να μη συμπεριλαβω τη Σμυρνια γιαγια μου,θυμα της καταστροφης και αυτοπτη μαρτυρα.Οπως τα λεει και ο μαντροσκυλος της Βαλια Καλντα.Χωρις διαθεση ρεβανσισμου.Μονο Γνωσης.

o kairos είπε...

industrialdaisies,δεν μας επιασε τωρα κανενας παροξυσμος.Η ελληνικη ιστορια ειναι στο επικεντρο τοπικων και διεθνων διαμαχων μια φορα καθε 20 χρονια οπωσδηποτε,ετσι οπως τα εχω ζησει εγω.Δεν ξερω τι κανουν οι αλλοι και δεν με ενδιαφερει αν τη θυμουνται την ιστορια μια φορα στο τοσο,αν την ξερουν κι ολας.Αλλα εγω δεν μπορω να ακουω διανοουμενιστικες μαλακιες,αποκομμενες απο την πραγματικοτητα,και μαλιστα διατεταγμενες απο ξενα κεντρα και στο ονομα μιας παγκοσμιας ελιτ.Οχι με το σπιτι μου.

o kairos είπε...

απειρωτα,μ αρεσει που χρησιμοποιεις ακριβως τις ιδιες φρασεις που εγραψα πριν δυο βδομαδες στην εφημεριδα.Αν και σε 10 χρονια ολο και κατι θα ξετσουνισει για να το ξαναθυμηθουμε.

Μπιζου,μαλιστα..)))

dimitri,δεν τη θελαν οι Παριανοι,ηρθε εκει η Μαντω.Χωρις μαγαζια το Ματογιαννι..

o kairos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
o kairos είπε...

νικο,γιαυτο επιμενω περισσοτερο στην Παιδεια παρα στην Εκπαιδευση.

Μαντισσα ριξε τα χαρτια και πες μου πώς θα φυγω,θα φυγω μ ορθια κεφαλή η με σκυμμενη ολιγο.

Aggelos Spyrou είπε...

:))
Καλά έκανα και πέρασα κι από δω...
Απορία:
Υπάρχουν ακομα δρύες, ή έχουν ξυλευτεί όλες?

o kairos είπε...

goudaki,στις ανθρωπινες σχεσεις ισχυει απολυτως.

Σταυρο,ευλογησον...

απολλωνια,αυτοι ξυλευονται πιο πολυ.

paolo,οπως εξηγησα πιο πανω,υπαρχουν πραγματικα περιστατικα,που δεν μπορει να αμφισβητηθουν.Πχ,η Επανασταση ξεκινησε απο τη Μολδοβλαχια τον Φεβρουαριο του 1821.Η ελλαδικη κηρυχτηκε στις 17 Μαρτιου στην Τσιμοβα-νυν Αρεοπολη-στην κεντρικη πλατεια.Ο Παπαφλεσσας βριστηκε με τον Παλαιων Πατρων,που παλιννωδουσε.Η σφαγη των Ελληνων αρχισε-αν σταματησε ποτε-το 1911,στη Θεσσαλονικη και στα παραλια της Μ Ασιας,με αποκορυφωμα τη σφαγη των κατοικων της Φωκαιας το 1914.Οι Επτανησιοι,οι Παριανοι,οι Συριανοι,οι Ναξιωτες ακι αλλοι νησωτες δεν εζησαν τουρκικο ζυγο και οι Κρητικοι μονο 200 χρονια κι αυτα κατα περιοχες.
Θελω να πω,οτι υπαρχουν τα πραγματικα περιστατικα,που ψαχνει να βρει κανεις ποια ηταν,κατω απο τονους σκονης και προπαγανδας και μετα φτανει σ αυτο που λες,και που ειναι το πιο σημαντικο,δηλαδη η κριση.Και εκει φαινεται ποιος ειναι κανεις και τι υπηρετει.

o kairos είπε...

Αγγελε,υπαρχουν.Και επειδη καποιους κοντους τους ενοχλουσε το υψος τους θελουν να τις κανουν σαν κι αυτους εστω και πεσμενες.

candyblue είπε...

έτσι ήταν πάντα... όταν χάσει κάποιος τη δύναμή του κάποιοι τρέχουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία εις βάρος του.

Και πάντα«Οι θεατές να γνωρίζουν την αλήθεια μα ο Χορός σα χαζός να μας κοιτάζει»

Καλημέρες απο μια 25η Μαρτίου χωρίς ιστίο και γαλανόλευκη

ΝΙΚΟΣ είπε...

Μια διαπίστωση, όπως με ακρίβεια διατυπώνεται από την Πέπη Ρηγοπούλου: «Η παιδεία μας -και εννοώ την ελληνική αλλά και γενικότερα την ευρωπαϊκή- γίνεται όλο και λιγότερο ένας κεντρικός θεσμός που εγγυάται τη μνήμη και τη συνοχή. Ο ανθρωπιστικός κορμός που έδινε αξίες και πρότυπα εξαλείφεται συστηματικά από το χρήσιμο, δηλαδή την παραγωγή ανθρώπων μιας χρήσεως. Τα μαθήματα της μνήμης και της γνώσης, η Γλώσσα, η Ιστορία, η Γεωγραφία, ικανά να εξασφαλίσουν την άρτια επικοινωνία και τη συνοχή στον χώρο και τον χρόνο, συρρικνώνονται και γελοιοποιούνται με φαιδρά υποκατάστατα.»

Και ένα ερώτημα. Στη σημερινή εποχή της υπερπληροφόρησης, που για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών σε όλο τον πλανήτη η γνώση, η ενημέρωση και η παιδεία αντλούνται, κυρίως, από τα ΗΛ ΜΜΕ, είναι απαραίτητοι ή όχι οι μύθοι; Στις συζητήσεις που έκανα τις μέρες αυτές, βρήκα ανθρώπους που, πεισματικά, αρνούνταν (ή φοβόταν) να ψάξουν πέρα από τα στερεότυπα και άλλους αγανακτισμένους από το συστηματικό «παραμύθι», που έφταναν στο σημείο της πλήρους απόρριψης των πάντων! Εκτός κι αν κάνουμε διάκριση μεταξύ των «μυημένων» και των «άλλων»...

Χρόνια πολλά σε όλους και καλή 25η Μαρτίου.

david santos είπε...

Thank,s for you work and have a good weekend

o kairos είπε...

candyblue,το βλεπεις κυριως στην καθημερινη ζωη.

νικο,ακριβως αυτο συμβαινει.Η ταλαιπωρη κοινη λογικη και η ανθρωπια και η κριση και η κατανοηση των πραγματων συνθλιβονται αναμεσα σ αυτους που εχουν αναγκη την πιστη,και που ειναι συνηθως οι πιο αδυνατοι και σ αυτους που εχουν αναγκη την αναδειξη,και ειναι συνηθως οι πιο καλοστεκουμενοι.Και τους μεν και τους δε ακολουθει η στρατια των νεοφωτιστων φανατικων και των δυο πλευρων,που ανηκουν απλως στους ηλιθιους.
Για παραδειγμα,η μιση Πελοπηννησος ξερει εδω και 186 χρονια οτι η επανασταση κηρυχτηκε στην Αρεοπολη.Το ξερουν τα χωρια και οι πολεις,οχι μονο οι λογιοι.Γειτονια τους ειναι.
Ε,κανεις δεν ξεσηκωσε νεα επανασταση,που δεν γιορταζεται στην Αρεοπολη στις 17 Μαρτιου το γεγονος,ουτε κανεις κραζει για ψευτες τους ιστορικους,γιατι ολοι καταλαβαινουν τους εμβληματικους και ουσιαστικους λογους,που αποφασιστηκε η γιορτη της Αγιας Λαυρας του Ευαγγελισμου,αμεσως μετα την Επανασταση,κι ας εγινε η υψωση του λαβαρου στην Πατρα,πραγμα που ξερουν και ολοι οι Πατρινοι,Ε,ουτε αυτοι εχουν επαναστατησει,γιατι τοσο κουκουτσι μυαλο το εχουν.
Αυτο το κουκουτσι,δεν το εχουν οπως ειναι φανερο οι ιστορικοι του πανεπιστημιου και του βιβλιου,και ο συρφετος τους,που ανακαλυψαν την πυριτιδα σημερα!!
Ενω,το απλουστερο που ειχε να κανει το κρατος εδω και χρονια ειναι να πει στους μαθητες την πασα αληθεια.Το και το στην Αρεοπολη-τοτε Τσιμοβα-το και το στην Πατρα,αλλα το καναν ετσι οι πρωτες επαναστατικες κυβερνησεις με τον Ευαγγελισμο της Θεοτοκου,επειδη οι ανθρωποι ηταν πολυ πιστοι και χρειαζοντουσαν να μεινουν δεμενοι και με τη θρησκεια,για να μην τιναχτει ο αγωνας στον αερα εκεινη της ευθραυστη εποχη.Πολλη ευφυια θελει για να το καταλαβει κανεις;Οχι.
Θελει,ομως πολλη αμαθεια ή πολλη ηλιθιοτητα ή πολυ φανατισμο ή πολλες υποσχεσεις για να μην το καταλαβαινουν αυτο καποιοι ιστορικοι.Δεν θελει και πολυ μυαλο για να το δει κανεις.

Kapetanios είπε...

"Θελει,ομως πολλη αμαθεια ή πολλη ηλιθιοτητα ή πολυ φανατισμο ή πολλες υποσχεσεις"
Έχομεν κύριε έχομεν, έτσι για να μην λέτε δηλαδή!
Ε αν δεν "ξυλευτεί" τότε πότε κύριε θα ξυλευτεί ε ? :)
Άντε καλησπέρα και από μένα.

ΑΠΕΙΡΩΤΑς είπε...

@καιρός

Χαίρομαι που ταυτίζονται με τόση ακρίβεια οι γνώμες μας.

K είπε...

5 Ιουνίου του 1825. Οι δολοφόνοι του Οδυσσέα Ανδρούτσου τον πετάνε από τον πύργο- φυλακή, στην Ακρόπολη που τον είχαν φυλακισμένο, στον γκρεμό διαδίδοντας ότι δοκίμασε να δραπετεύσει και τσακίστηκε…
Ο ιατροδικαστής που τον εξετάζει αποφαίνεται:
«Τα δε θραύσματα του κροταφικού οστού, επί του οποίου το κάταγμα, προσβαλόντα τον εγκέφαλον, επέφεραν αυτοστιγμεί τον θάνατον, άξιον εις κακούργον προδότην της πατρίδας»
Στις 22 Ιουνίου 1825 ο Μαυροκορδάτος έγραφε για το θάνατο του Οδυσσέα : «Ο Οδυσσεύς έπαθεν άξια των όσων και προλαβόντως και εσχάτων έπραξε, και βέβαια είναι της θείας δίκης αποτέλεσμα»


Βακαλάος μοσχομυριστός
Και οι σημαίες ψηλά
«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»
Το στριγκάκι της σημαιοφόρου
Ελλήνων έξαρσις
«Θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία»
Το φυλάκιο του τσολιά φρεσκοβαμμένο
Τα βαλκανικά αρνιά ελληνοποιούνται μαζικώς
«Έλλην εστί όστις της ελληνικής παιδείας μετέχει.»
Κλέφτες κι αρματωλοί
Λαμόγια και αρπαχτή
«Παρουσιάααστε άρμ!»
Ο διευθυντής των φυλακών καταθέτει στεφάνι
«Εεεπ ώμου»
Υπό αμφισβήτηση το άσυλο στα κρυφά σχολειά
Η ιστορία της ΣΤ Δημοτικού είναι λάθος
Οι 300 του Λεωνίδα μάχονται τα όρκς
Στων φοιτητών την ολόμαυρη ράχη
Ω Ελλάς!
«Παααρα πόδα άαρμ»
«Ημιανάς»
Πατριωτική στύσις
«Τι έχουν τα έρμα και ψοφάν?»

industrialdaisies είπε...

Μετά από τριήμερη απουσία επέστρεψα με μία τεράστια λαχτάρα να δω πως εξελίσσεται ο διάλογος... Και βασικά, μετά τις πρωινές εικόνες επαρχιακής εθνικής υπερηφάνειας που αντίκρυσα εκεί που είχα πάει να ξεφύγω (φευ!) -που δεν απέχει πολύ από την "επαρχιώτικη" εθνική υπερηφάνεια πολλών, και μη επαρχιωτών- το μόνο που ήθελα να ρωτήσω, για να ελαφρύνει και λίγο το κλίμα, καιρέ μου: είμαστε σίγουροι μετά το 4-1 του 2007 (και εκείνη τη μιιιιιιιιιικρή ήττα του 1897) ότι είμαστε σε θέση να παρελαύνουμε σήμερα; (Πλάκα κάνω, μην πέσετε να με φάτε... Υπάρχει άλλος σοβαρός λόγος για να είσαι ενάντιος σε φασιστικά κατάλοιπα...Καλησπέρες... Κι εκεί που ήμουν μου έλειψε πολύ όλο αυτό)

o kairos είπε...

καπετανιε,με λιγη προσοχη στα απονερα θα συμπλευσουμε.

απειρωτα,)

Κ,ξεχασες τον αφορισμο της επαναστασης απο τον Γρηγοριο Ε',την προδοσια του Ασημακη,τον χρηματισμο του Ευγενιου,το θανασιμο πυροβολισμο του Καραϊσκακη απο πισω κι οχι απο τους Τουρκους,τη φυλακιση του Μαυρομιχαλη,τη δολοφονια του Καποδιστρια,τη φυλακιση του Κολοκοτρωνη,την κλοπη της περιουσιας της Μαυρογενους και της Μπουμπουλινας,τα καρφωματα του Κωλλετη στους Αγγλους,κλπ κλπ κλπ,κι ακομα υπαρχουμε.Και τρωγωμαστε σαν τα σκυλια,ολοϊδια.
Στον αγωνα ενωμενοι και στη μασα χωριστα.

o kairos είπε...

industrial,αν ηταν στο χερι μου θα τις ειχα καταργησει τις παρελασεις.Θα ειχα καταργησει και τις παπαρολογιες.Και σαν τον παππου και τη γιαγια θα μαζευα τον κοσμο στις επετειους και τις γιορτες και θα τους διηγομουν τι καναν οι παππουδες τους και οι προπαπποι τους και οι προγιαγιαδες τους,της ιστοριας και τα καλα και τα στραβα.Γιατι ετσι μαθαινουν οι νεες γενιες απο την πειρα των παλιων.Η πραγματικοτητα ειναι πολυ πιο μαγικη απο οποιοδηποτε μυθο.Αλλα,δυστυχως,η βλακεια ειναι ανικητη.

industrialdaisies είπε...

Όπως είπε κάποτε και ο Einstein : "Η διαφορά μεταξύ διάνοιας και βλακείας είναι ότι η τελευταία δεν έχει όρια..." Και επειδή, αν μη τι άλλο, ο άνθρωπος ήξερε φυσική και μαθηματικά, ήξερε όταν το έλεγε, ότι όταν δεν υπάρχει όριο δεν μπορείς να αντιδράσεις και με πολλούς τρόπους! Ένα ευχαριστώ σας περιμένει στο comment που κάνατε στο προηγούμενο post μου.

So_Far είπε...

Να σας εξομολογηθώ κάτι; Εγώ αυτή την περίοδο το εφαρμόζω αυτό με απόλυτη ικανοποίηση, σε προσωπικό επίπεδο. Δεν το επεδίωξα, αλλά έπρεπε να γίνει... παρόλο που παραβαίνω τη βασικότερη μου αρχή, το ρητό δηλαδή....
Και το βλέπω σαν μάθημα ιστορίας, γιατί ναι αν κάποιος δε θυμάται και δε δέχεται την προσωπική του ιστορία θα είναι σαν τη δρυ που πέφτει και πας ανήρ ξυλεύεται... Χωρίς να γενικεύω, απλά προσπαθώντας να το δω στοχαστικά, σαν το μάθημα που οδηγεί στο επόμενο βήμα... καλή σας μέρα

marado είπε...

Είπε ο Καιρός :"Και σαν τον παππου και τη γιαγια θα μαζευα τον κοσμο στις επετειους και τις γιορτες και θα τους διηγομουν τι καναν οι παππουδες τους και οι προπαπποι τους και οι προγιαγιαδες τους,της ιστοριας και τα καλα και τα στραβα.Γιατι ετσι μαθαινουν οι νεες γενιες απο την πειρα των παλιων.Η πραγματικοτητα ειναι πολυ πιο μαγικη απο οποιοδηποτε μυθο"

Τι όμορφη είκονα ...Αληθινό σχολείο ...

Kapetanios είπε...

Καιρέ, τα βαθύγαστρα σκάφη πάντα κάνουν χοντρά απόνερα.
Οπότε μάλλον αποκλείεται να συμπλεύσουμε.... στην μπουνάτσα, γιατί στον σαματά και στον χαμό απόνερα δεν έχει ;)
Και στο κάτω κάτω ποιός έχει ανάγκη σύντροφο στην μπουνάτσα ? Σε αυτήν όλοι πρώτοι είναι, να όπως το λες και συ καλή ώρα "δρυος πεσουσης πας ανηρ ξυλευεται"
Άντε καλημέρα.:))

kwlogria είπε...

Εεεεεε... κύριε.... εσείς εκεί που φιλοσοφείτε... έχω μια παραγγελιά για σας! Κάνετε λίγο άκρη τη σαλάτα να ακουμπήσω;

ladybug είπε...

Πας ανήρ ε?
Εμας δε μας πιάνει δηλαδή :Ρ

Καλή εβδομάδα :)

Arkin είπε...

"Τουρκία - ΣΤ' Δημοτικού 4-1"
άπαιχτος Καιρέ!

Ημίαιμος-Imiaimos είπε...

Νομίζω ότι η υπενθύμηση του ρητού και η συζήτηση μέχρι τώρα είναι ο καλύτερος και ουσιαστικότερος γιορτασμός της επετείου της Επανάστασης του 21. Γιατί κάθε επέτειος πρέπει να είναι συντήρηση και μετάδοση γνώσης.

o kairos είπε...

εγω σ ευχαριστω industrial,

so far,κατι παραπανω ξερεις εσυ για τα του οικου σου

marado,και δυστυχως σχεδον κανεις γονιος δεν εχει τις στοιχειωδεις γνωσεις για να το κανει με τα παιδια του.

kapetanie,στην κακοκαιρια τα βγαζω περα και μονος μου.Εκει που ταλαιπωριεμαι ειναι στη μπουνατσα,οταν περνανε διπλα μου με τα ολα κατι κομπλεξικοι.Τιποτε προσωπικο.

Αρτεμη,κωλογερε γμτκνμ@&&%@# δεν τα πας καλα με τα μπινελικια.Για ξαναδοκιμασε σε παρακαλω με τις λεξεις:ολανθιστα,ενδελεχως,
συμπαραμαρτουντα,ανυπερθετως,κορύβαντες.I love you.

ladybag,αμα δεις ξυλοκοπο δε θες
να σε πιανει...

arkin,αυτοι απαιχτοι.

καπετανιε,σ ευχαριστω,οπως και ολους εδω.Και ειναι κριμα,που απουσιασαν και ολοι οσοι εχουν να καταθεσουν στοιχεια για τις δικες τους αποψεις.Παραπομπες και ντοκουμεντα.Αλλα,σε ποσα σπιτια ελληνικα μαθαινεται η παραθεση στοιχειων και οχι στοιχειών.

Zaphod είπε...

Εχασα καλό πανηγύρι απ ότι βλέπω!

@καιρός: μου την είπες ή μου εφάνει; Τελος πάντων συμφωνούμε στην ταμπακιέρα (παρελάσεις, ιστορία κτλ), στο βυζάντιο θα κολλήσουμε; (αν και επιμένω :-Ρ)

Για τους Κούρδους δεν είχα ιδέα, δεν με ξενίζει και πολύ.... οι φιλίες και οι έχθρες είναι καθαρά θέματα συγκυρίας

love&kisses
zaphod

o kairos είπε...

zaphod,συ εφανη.Δεν τη λεω ποτε σ αυτους που δε μου τη λενε.Κι εσυ πολιτισμενα βαζεις τα επιχειρηματα σου.Για τους Κουρδους προβληματιστηκα πολυ εδω και καιρο.Και κατεληξα στο συμπερασμα,συγκρινοντας και αλλα παρομοια στοιχεια,οτι φταιει που αυτος ο εδω λαος δεν ειναι μνησικακος.Ξεχναει ευκολα.Και εχει μια παιδικη αντιληψη περι δικαιοσυνης,ταυτιζομενος με τους αδικημενους.Τωρα που γεμιζει την κοιλια του δεν ξερω πώς θα καταντησει.Γιατι αυτα συνεβαιναν μεχρι χτες.

ΝΙΚΟΣ είπε...

Πιάνομαι από το τελευταίο, για τη γεμάτη κοιλιά των σύγχρονων συμπατριωτών μας. Και οι δικές μου οι σκέψεις δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες, όμως και το 40 και το 74 μπροστά στο κάλεσμα έδειξαν έναν άλλο εαυτό. Πιστεύω δε, πως δεν ήταν μόνο η αντίδραση απέναντι στις δικτατορίες που κυβερνούσαν, όπως πολλοί ισχυρίζονται. Πάντως ο ευδαιμονισμός, ο ατομισμός και η αδιαφορία για τα κοινά, που διακατέχουν όλη την κοινωνία μας, είναι φαινόμενα παγκόσμια.

o kairos είπε...

νικο,ναι,ειναι παγκοσμια.Και οι απαντησεις υπαρχουν ολες στην αρχαια ελληνικη γραμματεια.Αδικα γραμμενες για τους λιγους αφου κανεις δεν τις διδασκει στους πολλους.Η διαθεματικοτητα μας μαρανε.