Πέμπτη, Οκτωβρίου 01, 2009

Στον αλλο κοσμο

Photobucket

Από τις πιο κοινότοπες φράσεις των τελευταίων ετών είναι η περίφημη «η ελπίδα πεθαίνει τελευταία».

Αυτό που παραγνωρίζουν όσοι τη λένε είναι ότι η ελπίδα πεθαίνει προτελευταία. Τελευταίος πεθαίνει ο ελπίζων.

Σε ένα οικονομικό περιβάλλον απολύτως δεδομένο, όπου οι διεθνείς τράπεζες και οι διεθνείς κατασκευαστικές, οι παραγωγοί τεχνολογίας και οι έμποροι καθορίζουν μέσω των κυβερνήσεων τις πολιτικές που θα εφαρμοστούν, ώστε να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα κέρδη τους, ο πολίτης μιας χώρας δεν μπορεί να ελπίζει και πολλά.

Στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να πάρει ένα κοκαλάκι από τα αποφάγια των κεφαλαιούχων, τo οποίo θα πληρώσει πανάκριβα, πολύ σύντομα, όταν η κυβέρνηση θα του το πάρει πίσω με το αιτιολογικό ότι έχουν τελειώσει τα λεφτά του δημόσιου κορβανά.

Το περίεργο είναι ότι ποτέ δεν του λέει ποιος ακριβώς τα 'φαγε και πώς φαγώθηκαν τα λεφτά των πολιτών και πώς φαλίρει το κράτος την ίδια στιγμή που οι κεφαλαιούχοι εξακολουθούν και μένουν στις ίδιες βίλες, με το ίδιο υπηρετικό προσωπικό, τους ίδιους παχυλούς λογαριασμούς, τις ίδιες περιουσίες και τις ίδιες συνθέσεις στα διοικητικά συμβούλια εταιρειών, που ενίοτε απλώς αλλάζουν όνομα και διεύθυνση.

Επίσης, καμιά κυβέρνηση δεν του λέει πώς εξακολουθούν, παρά την κρίση, να ζουν πλουσιοπάροχα αεριτζήδες και επαγγελματίες, που ανενόχλητοι φοροδιαφεύγουν φανερά, δεν συμμετέχουν στα βάρη καμιάς λιτότητας και κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν είναι ικανός να τους αγγίξει.

Οταν ο Γ. Παπανδρέου λέει ότι θα αλλάξει τα πράγματα, προφανώς εννοεί ότι θα συγκρουστεί και θα ξηλώσει το βαθύ κράτος, που από τη μια διαπλέκεται με το ιδιωτικό κεφάλαιο και αισχροκερδεί και από την άλλη αισχροκερδεί, κόβοντας κοστούμια στους πολίτες για να τους παράσχει υπηρεσίες που θα 'πρεπε να τους παράσχει τζάμπα και από υποχρέωση.

Επίσης, όταν ο Γ. Παπανδρέου λέει ότι θα αλλάξει τα πράγματα, προφανώς εννοεί ότι θα συγκρουστεί με το βαθύ κράτος του κρατικοδίαιτου δηθενσυνδικαλισμού των αντιπαραγωγικών και αντικοινωνικών συντεχνιών, που έχουν απαξιώσει το εργασιακό κίνημα στα μάτια των πολιτών, από την κακοποίηση της ζωής των πολιτών που επιφυλάσσει προκειμένου να κερδίσει απέναντι σ' έναν ευεπίφορο σε πιέσεις εργοδότη, όπως είναι το κομματικό κράτος.

Η πραγματικότητα είναι ότι το άλλοθι της καμένης γης θα πρωταγωνιστήσει και πάλι για να δικαιολογηθούν αυτά που δεν μπορούν να γίνουν. Ακόμα κι αν δεν αμφισβητήσει κανείς την ειλικρίνεια των προθέσεων του Γ. Παπανδρέου, είναι υποχρεωμένος να δει έναν ολόκληρο κομματικό μηχανισμό και τα πρωτοκλασάτα στελέχη, που τον ακολουθούν, για να καταλάβει ότι ο πόλεμος εναντίον του βαθέος κράτους και των κεφαλαιούχων δεν είναι απλώς χαμένος. Είναι υπονομευμένος ήδη.

Δυστυχώς για τον λαό, ο Γ. Παπανδρέου θα υποχρεωθεί να κάνει ό,τι ακριβώς έκανε ή δεν έκανε ο προκάτοχός του. Μόνο που θα το σερβίρει σε πορσελάνινο πιάτο με χρυσά μαχαιροπίρουνα, με τη γνωστή συνταγή των πολιτικών, που μετονομάζουν την άγρια φορολογία σε ήπια προσαρμογή και τα χρωστούμενα σε ετεροχρονισμένα.

Οπως είχε δει ο Οργουελ δεν χρειάζεται παρά να αλλάξεις το νόημα των ίδιων λέξεων για να περάσεις την πολιτική σου.

Οψηφοφόρος βρίσκεται μεταξύ ενός Καραμανλή, που ενώ ήταν πρωθυπουργός δεν συμμάζεψε τα οικονομικά των Ελλήνων, και προκήρυξε εκλογές για να τα συμμαζέψει (!!!) και ενός Παπανδρέου, που ενώ ευαγγελίζεται μια δικαιότερη διακυβέρνηση, δεν έχει ούτε τους κατάλληλους ανθρώπους ούτε τους κατάλληλους αντιπάλους για να τα καταφέρει.

Το κυριότερο, κινείται στο οικονομικό και πολιτικό σύστημα που έχει δημιουργήσει την κρίση και πιστεύει στις τραπεζικές και επιχειρηματικές αρχές, οι οποίες παρεμπιπτόντως χρησιμοποιούν τον εργαζόμενο για να πλουτίσουν. Με δυο λέξεις, είναι κομμάτι αυτού του συστήματος, του οποίου κομμάτι είναι και ο Κ. Καραμανλής.

Ενώ η χώρα, και ο κόσμος όλος, έχει ανάγκη από ένα άλλο σύστημα συμβίωσης, που δυστυχώς δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μια μόνο χώρα και μάλιστα στην Ελλάδα.

Μπορεί, όμως, να αρχίσει να χτίζεται. Απ' αυτούς που ελπίζουν.

Eλευθεροτυπια 01/10/2009

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Ρε Γιωργο δεν καταλαβαινεις κινεζικα; ο εκπροσωπος τυπου του κινεζικου υπουργειου εμποριου,ζηταει επειγοντως αντιπροσωπο εισαγωγεα για ελιες καλαμων!Να τελειωνουμε με δαυτον γιατι μας ταχει πρηξει...

o kairos είπε...

Επιτελους,και ενας αναγνωστης που καταλαβε την κινεζικη αγωνια πισω απο τα πολυπληθη μηνυματα μεσα απο το μπλογκ.Το επομενο κουιζ ειναι γιατι ο κινεζος παρεμβαινει μεσα απο αυτο το μπλογκ και οχι απο τα αλλα,χωρις ο κατοχος του να εχει περασει ποτε απο τις μαοικες ομαδες στα νιατα του.Ελα ντε.

Ανώνυμος είπε...

Γιωργο πολυ βιαστηκες να "αγιογραφησεις",σημερα,το πορτρετο του Γιωργου Παπανδρεου.Δικαιωμα σου βεβαια αλλα μαλλον δεν ελαβες υποψη σου ορισμενους παραγοντες που ισως να σε συγκρατουσαν λιγο απο το να θελεις να μας τον εμφανισεις ως Μεσια!Προσωπικα διατηρω τις αμφιβολιες μου για το αν μπορεσει να καθαρισει την κοπρο του Αυγειου στον κρατικο μηχανισμο.Για το μονο ομως που ειμαι βεναιος ειναι οτι δεν προκειτα να χαλασε κανενα χατηρι των Αμερικανων και να μου το θυμασαι!Δυο-τρια πραγματα μονο θα σου υπογραμμισω:Την προθεση του για τον αγωγο Μπουργκας-Αλεξανδρουπολης,τις εξηγησεις που εσπευσαν να ζητησουν παραυτα οι Ρωσοι,το τρυφερο τηλεφωνημα Ομπαμα για την εκλογικη του νικη και καπακι την επιστολη Μεντβιενεφ..Α και κατι αλλο:Μη ξεχνας οτι την εκλογικη καμπανια του ΠΑΣΟΚ βοηθησε,ομαδα της αμερικανικης εταιριας AKP&Message and Media,της οποιας ιδρυτης ειναι ο Ντειβιντ Αξελροντ.στενοτατος εξ απορρητων συμβουλος του Μπαρακ Ομπαμα..Αλλα τι μαλακιες λεω τωρα!Για την απολυτη επιτυχια του εγγυωνται οι εξ Αμερικης συμβουλοι του ,κατι που εμαθε καλα απο τον πατερα του .Μηπως σου λενε τιποτα τα ονοματα ΛΟΥΙ ΛΕΦΕΜΠΡ,ΣΤΑΝΛΕΙ ΣΕΙΝΜΠΑΟΥ,ΤΖΩΝ ΠΑΡΚΕΡ και ΧΕΜΛΕΡ;Αυτα για την ιστορια και αναμενουμε με μεγαλο ενδιφερον τις εξελιξεις! ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Νατος παλι ο Κινεζος,ανακατευεται και στα πολιτικα μας!Τι διαολο θελει;Μπας και ειναι το μεγαλο αφεντικο της cosco και ζητει την μεσολαβηση μας στον "πασι θεω",για να μη παρει το λιμανιτου Πειραια απο του κινεζους; Ιντα λες εσυ ρε Γιωργη,μπορουμε να κανουμε κατιτις να μη χαλασει η συμφωνια τους με τον Καραμανλη;...ΤΣΟΥΤΣΟΥ-ΕΝ-ΛΑΙ

Ανώνυμος είπε...

Χαιρετισματα στον Τιμονιερη παναθεμα σε,που να βγαλεις τη χρυση..

Ανώνυμος είπε...

Τζωρτζινο πολλη μουγκα εχει πεσειστο μπλογκ! Μηδανε μωρε οι κινεζοι που πλακωσαν να μας αγορασουν τσ εχουν κρυφτει τα παληκαρια,ωρε;.Πουνε τους ο Διονυσος ,πουνετος ο αλλος ο μπερμπατης απο τη Σαλονικη πουνε τους μωρε τσι αλλοι;Ποιον κλαινε και ποιον μοιρολογανε!Θελω γλεντια ωπα..ωπα!

Ανώνυμος είπε...

stokane mpaxalo to magazi.Den katevazeis rolla na teleionoume re mastora.Ti toxeiw anoikto kai plerwneiw kai FPA?

Πάνος Παπαδόπουλος είπε...

Φίλε Τετράδη, λέω κι εγώ πως είμαι blogger. Σε διαβάζω πολλά χρόνια στη Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Πώς μπορώ να έρθω σε επαφή μαζί σου; Κάποιο mail ή κάποιος άλλος τρόπος; Το δικό μου e-mail είναι panos1962@gmail.com, είμαι Θεσσαλονικιός και το blog μου είναι http://www.panos1962.blogspot.com/

Ευχαριστώ.

o kairos είπε...

Μας την εχει πεσει η Cosco με τα παρακλαδια της συντροφοι στο blog οπως βλεπετε απο τα απανωτα μεηλ,διοτι θελομεν λιμενας ακριβους χαρη στα ελληνικα χερια και οχι εξ αιτιας ξενων χειρων.Δεν πειραζει.Το μη χειρον βελτιστον,αλλα ημεις δεν θα υποκυψωμεν εις τον κινεζικον εκβιασμον και θα επιμεινομεν ελληνικα.Το πολυ πολυ,αν μου τη δωσει θα τα σβησω ολα τα μεηλ με την απαραδεκτη προπαγανδα για να τελειωνουμε.Μονο οι κινεζοι θα εχουν λογοκρισια;
Παρεμπιπτοντως,ας μην ενοχλουνται οι επισκεπτες απο τα κινεζικα μηνυματα,τα οποια δεν ειναι λιγοτερο ακατανοητα απο πολλα ελληνικα σε πολλα μπλογκς
Πανο,σου απαντησα στο μεηλ σου.

Thomas είπε...

Η κάθε καινούρια οικοδόμηση ξεκινά απαραίτητα με τα μπάζα ...
Εφόσον η παρουσία τους είναι αναγκαία, υπομονή... μέχρι το επόμενο στάδιο της ανέγερσης,
η έναρξη του οποίου όμως εξαρτάται από το εκάστοτε χρονοδιάγραμμα.

Υ.Γ H τήρηση του χρονοδιάγραμματος επαφίεται στον πατριωτισμό του Εργολάβου.

Ο ελπίζων απελπισμένα...έκπτωτος αντιπαροχέας!

ALKIS είπε...

Αναμένοντας τον (άλλο) Γιώργο, να δώσει δείγματα γραφής, ας εμβαθύνουμε στα κινέζικα, μέχρις οι Κινέζοι να μας αγοράσουν όλους μας κοψοχρονιά...

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΩΡΓΟ ΜΟΥ ΕΛΕΟΣ!Το λιμανι του Πειραια πρεπει να παραμεινι οπωσδηποτε στους φιλους μας τους Κινεζους για χιλιους δυο λογους που δεν ειναι του παροντος!Αν διαβασεις το βιβλιο της Ελενας "ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ",ισως βρεις την εξηγηση!Απλα θα ελεγα σε αντισταθμισμα να νοικιαζαμε κι εμεις απο τους Κινεζους το λιμανι της Σαγκαης και να στελναμε εκει 2000 λιμενεργατες με καλο μεροκαματο και πριμ απο μια Κινεζουλα σχιστοματα!Θελεις τσιχλιτσα; ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗ
ΥΓ Ο κιτρινιαρης με τα ιμειλ πρεπει να πεθανει ψηφιακα σε χρονο μηδεν...

industrialdaisies είπε...

Να "χτίσουμε", Καιρέ... Μόνο που για να χτίσουμε, τα νόμιμα και τα ελπιδοφόρα, μας ζητάνε μίζα. Κι άμα δεν θες να την δώσεις, τι κάνεις; Μπουρλότοοοο...

industrialdaisies είπε...

Α, ξέχασα, μην βαράτε τον Κινέζο. Είναι κι αυτός ένας τρος να τα βάλει με τα συνδικαλιστικά όργανα που του την έπεσαν μόλις πάτησε ποδάρι στο λιμάνι. Φτηνή αντιπαράθεση αυτά, φτηνά εμπορεύματα και ιδέες αυτός.

vras είπε...

Στην πολεοδομή της καθημερινότητας είναι φανερό και το ότι λίγοι ελπίζουν και το ότι λίγοι χρειάζονται-απαιτούν το σύστημα συμβίωσης.Επομένως ότι χτίζεται θα είναι ομοιόμορφες μαζονέτες (δίχως κοινόχρηστα) , ενώ τα λιγοστά (δια)λυώμενα ελπιδοκατοικίες θα είναι είτε εκτός σχεδίου, είτε θα γκρεμίζονται ως αυθαίρετα.