Σπάστε τα συντριβάνια , σπάστε τα φράγματα, να λευτερωθεί ο νερός, άνοιξε θεέ μου τους ουρανούς ένα να γίνει ο σπόρος και η γης ... Μια καταιγίδα ...να καθαρίσουμε και να καθαριστούμε !
Δεν εξαρτάται μόνο από το σπόρο, το χωράφι και τη φροντίδα. Παίζει και η βροχή ρόλο και ο αέρας και το νερό... Πρέπει να έρχονται στην ώρα τους, να μην είναι μολυσμένα, να μην κουβαλούν σπόρους από άσχετες ή μεταλλαγμένες καλλιέργειες... Ο θερισμός δεν εξαρτάται από έναν παράγοντα μόνο, ούτε μπορούμε να προστατέψουμε τη σπορά από τα πάντα.
@ανεμοδαρμενη
Με την ίδια λογική που σπέρνεις κουκούτσια και τρως βερίκοκα. Τίποτα δεν είναι προβλέψιμο, ασήμαντο και μικρό, αν βρεθεί στο σωστό χρόνο και τόπο.
Το μόνο σίγουρο είναι αυτό.Απλώς πρέπει να σκεφτούμε και τις κατσταρίδες που με τόση υπομονή περιμένουν την ώρα που θά'ναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι του πλανήτη!
Το κλίμα παίζει ρόλο, αλλά δεν είναι η μόνη παράμετρος για το αρδευτικό, τη μόλυνση, τη μεταφορά άσχετων σπόρων από διπλανές καλλιέργειες...
Το τι θα φυτρώσει δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο φαίνεται, ούτε και τόσο προβλέψιμη.
Χρειάζεται πολύς κόπος για να θερίσουμε κάτι αξιόλογο από αυτό που φυτέψαμε. Τα ωραία πράσινα βλαστάρια που ξεκουράζουν το μάτι, μπορεί να είναι και ζιζάνια.
Ό,τι κι αν κάνει ο φυτευτής, δε θα έχει ποτέ τον απόλυτο έλεγχο του χωραφιού. Κι αυτό είναι καλό, τελικά, για την περιοχή.
Καλά,καλλιέργεια και κουραφέξαλα (όχι σε εσένα). Η κυβέρνηση με τις συνταγματικές αναθεωρήσεις άρθρων περί δασών και αιγιαλών μιλάει για ενεργειακή πολιτική. Η ίδια κυβέρνηση θα επιβάλλει πρόστιμα σε αγρότες αν ξεπεράσουν το εξ Αθηνών οριζόμενο πλαφόν.
Ακόμα και σε καλό χώμα, με σωστό σπόρο, κατάλληλο βάθος και ευνοικό κλίμα, τα φρούτα βγαίνουν με χάλια γεύση. Οι αγρότες έμαθαν να τους ρίχνουν νιτρικά λιπάσματα με το τσουβάλι. Αυτά κατακρατούν μεγάλες ποσότητες νερού με αποτέλεσμα τα φρούτα να μην τρώγονται. Γίνονται νερουλά.
Ακόμα κι αυτά που κυκλοφορούν σαν βιολογικά, τα χάλια τους έχουν.
just you,γιαυτο λεμε,οτι τα πραγματα δεν γινονται οταν τα θελουμε αλλα οταν ωριμαζουν οι συνθηκες.
ανεμοδαρμενη,εσυ ξερεις καλυτερα απ ολους για τους ανεμους...
απειρωτα,χωρις τις γυναικες,οι κατσαριδες δεν θα εχουν κανενα ενδιαφερον..))
Σκυλουκο,καϊ καΪ στο χυλο κι ολας..
speira,γιατι δειχνει ποιος εισαι.
Περαστικε,κυριως το τελευταιο.Αλλα εγω στεκομαι στην καλλιεργεια ακομα.Μετα θα παμε και στη διακυβερνηση..
διαβολικο,χωρις τα γουρουνια δεν θα καθαριζε το τοπιο απο τα αποφαγια..
σκιες,και συ ξαναφυτρωνεις απο τα ερειπια..
dodo,καλλιεργεια.
νικο,πιστευω το βαθος.
δειμο,η καλλιεργεια σε βοηθαει να κανεις δυο πραγματα.Ειτε να επεξεργαστεις τις πληροφοριες ετσι που να σε υπηρετησουν,ειτε να τις επεξεργαστεις ετσι που να υπηρετησουν και το κοινωνικο συνολο.Και στα δυο οι κυβερνησεις ειναι απουσες.
σχολιαστη,λεω πως αν ειχαν καλλιεργεια δεν θα ριχναν τα νιτρικα που τους ορμινευουν οι γεωπονοι.Γιατι θα καταλαβαιναν,οτι ειναι μαλακια να παρεις φετος μια καλη περαγωγη με τιμημα να χασεις τις επομενες απουλητες.Και φυσικα μιλαμε για ανθρωπους και οχι για χωραφια..
fussy,φυσικα δεν αρκουν.Ειναι το μινιμουμ των προϋποθεσεων.
οι Γάλλοι το λένε μονολεκτικά terroir... κι εννοούν όλα αυτά τα στοιχεία από τον ΚΑΙΡΟ έως το πλησίον σκουλικάκι που δίνει το δακτυλικό αποτύπωμα της γεύσης σε κάθε κρασί και που είναι εξίσου ξεχωριστό με αυτό που αδέξια μουτζούρωνε παλιά τις ταυτότητες...
Βραγιές χαραγμένες στη σειρά στο βάθος ο ήχος των κυμβάλων, το χώμα αρνιέται το ρόλο του πυλού ο σπόρος ζητούμενο, ως ελλείπον παιγνιόχαρτο το κλιματιστικό του τρακτέρ είναι 14.000 dpu, EXEI και μοκέτα....
Diva,niko,λουκι,σας ευχαριστω πολυ,αλλα πιστευω,οτι οι βαθεια καλλιεργημενοι ειναι απαλλαγμενοι απο τοσα ζιζανια που με στοιχειωνουν.
ellinida,δεν με υπακουν πια ουτε τα στοιχεία μου.Δεν ξερουν,ισως,οτι οι παλιοι λενε πως ο καιρος δεν ξεχναει ποτε..))
kira,ειστε τυχερη.
Σκυλουκο,μιλας για το μοναστηρι στην κορφη του βουνου προφανως,διπλα στο ιερο του Διος,που αγναντευει ολο τον καμπο σαν απο αεροπλανο.Γιατι το μοναστηρι της Λακωνικης Πυλης,πιο κατω,που οι ντοπιοι λενε "του Βουλκανο" ειναι πληρως ανακαινισμενο και λειτουργει κανονικα.Απο που ειναι η μαμα;
kairos σιγά, σιγά, η ακολασία δεν επιτυγχάνεται μια κι έξω, είναι μια τέχνη που απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. ξαναπεράστε λοιπόν, τον χρονο και τον καιρο τον θέλουμε με το μέρος μας...
Έβαλα την ανακοίνωση στο Herinna, αλλά εσένα όπως και σε μερικούς άλλους θέλω να απευθυνθώ και προσωπικά. Πες μου αν μπορείς να έρθεις στην ποιητική μας βραδιά οκ; το μεηλ μου το έχεις.
67 σχόλια:
Ο,τι σπερνουμε θεριζουμε... ευτυχως στην "κακιεργεια", υπαρχουν κ τα αγριοχορτα..!!!
***
p.s. .Κ τα ανεξαρτητα θερμοκηπεια, που δεν εξαρτωνται απο το γενικοτερο χωμα, κλιμα κλπ..!!*
Σπάστε τα συντριβάνια , σπάστε τα φράγματα, να λευτερωθεί ο νερός, άνοιξε θεέ μου τους ουρανούς ένα να γίνει ο σπόρος και η γης ...
Μια καταιγίδα ...να καθαρίσουμε και να καθαριστούμε !
Όντως ότι σπέρνουμε θερίζουμε..μα καμιά φορά πρέπει να έχουμε και το κατάλληλο έδαφος για να έχουμε καλό αποτέλεσμα...
χχχ
Μαζί με αυτά και η μουσική.
Χωρίς λίπασμα; ΒιΑκαλλιέργεια!
Το χώμα πρέπει και να "αναπάευται", ο σπόρος να μην είναι μεταλλαγμένος, το βάθος να μην βγάζει πετρέλαιο και το κλίμα να μην το "τρελάνουμε"!
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι πως γίνεται να σπέρνεις ανέμους και να θερίζεις θύελλες …μυστήρια καλλιέργεια
Είναι κλασσική καλλιέργεια και επιδοτείται απο διεθνείς οργανισμούς ,φίλη ανεμοδαρμένη .
Δεν εξαρτάται μόνο από το σπόρο, το χωράφι και τη φροντίδα.
Παίζει και η βροχή ρόλο και ο αέρας και το νερό... Πρέπει να έρχονται στην ώρα τους, να μην είναι μολυσμένα, να μην κουβαλούν σπόρους από άσχετες ή μεταλλαγμένες καλλιέργειες...
Ο θερισμός δεν εξαρτάται από έναν παράγοντα μόνο, ούτε μπορούμε να προστατέψουμε τη σπορά από τα πάντα.
@ανεμοδαρμενη
Με την ίδια λογική που σπέρνεις κουκούτσια και τρως βερίκοκα. Τίποτα δεν είναι προβλέψιμο, ασήμαντο και μικρό, αν βρεθεί στο σωστό χρόνο και τόπο.
Και η επιδότηση από την Ε.Ε. επίσης..
Και όμως απ' αγκάθι βγαίνει ρόδο κι από ρόδο βγαίνει αγκάθι!
!!!
Αυτό το Post μου γλύκανε τη μέρα!
Ευχαριστώ σε!
Μιας και πιάσαμε τις αγροτικές (παράκαιρα!) παραβολές, να θυμίσω τον στίχο του Χριστιανόπουλου:
Φαγώθηκαν να με θάψουν,
αλλά ξέχασαν ότι ήμουν σπόρος!
Αυτά όσον αφορά τη στάση της πλειοψηφίας των ΜΜΕ απέναντι στο φοιτηταριό.
και οι "άλλοι" σε ξεκάνουν.
κυρίως ο ... Καιρός :)
Όπως και τα ζιζανιοκτόνα και το λίπασμα :-)
Και όταν γαρ... έρχεται, τα άλλα πάνε, πάντα, περίπατο; Ή μήπως φταίει και τιποτ' άλλο;
Ξέχασες το νερό και τον αέρα. Ή μήπως όχι; Μήπως τα παίρνω όλα κυριολεκτικά; Έίναι αλήθεια αυτό; Ποιος ξέρει τι γίνεται τελικά. Καλημέρα:)
Και τα χέρια που σε πιάνουν, σε κάνουν
iro*,χωρις τα αγριοχορτα δεν θα υπηρχε ζωη.
marado,κατακλυσμο μου μυριζεις..
περαστικε,γραφει κλιμα.
just living,just reading?..
mousikon,του αγερα;
καπετανιο,το λιπασμα ειναι απ αυτα που σε ξεκανουν.))
απειρωτα,στο τελος θα αποδειχτει πιο ανθεκτικη απο μας η γη.
anemodarmenh,αν εχεις κι εσυ αυτη την απορια,χαθηκαμε..))!!
βατραχω,μ αυτη,την κανεις..
νικο,αυτα ειναι παλιες αντιληψεις.Τωρα απο αγκαθι βγαινει τσιπούρα..
μαντισσα καλων η μερα σου.
σκυλουκο μου,η πλειοψηφια των ΜΜΕ δεν ειναι τιποτε αλλο απο την εκφραση του πιο συντηρητικου και χυδαιου κομματιου του λαου.Οπως ξερω οτι ξερεις..
allmylife,προσπαθουν παντως...
ioeu,ειπα να το παιξω σεμνος,με το αλλο μου ονομα...
zaphod,τα ζιζανιοκτονα ξεκανουν τις πιο ανησυχες πλευρες σου.
νικο,φανταζομαι οτι τα αλλα ειναι που το κανουν να ερχεται πιο γρηγορα.
Αρτέμη,κωλογερε,Σοδομα και Γομορα.Αμα δεν πηδηχτουν οι αρουραιοι δεν αεριζεται το χωμα,γιαυτο βλεπεις και τοσα παιδια εχουν ασθμα.&**$%&@# μου.
Καλά όλα αυτά, αλλά τελικά
"Καιρός φέρνει τα λάχανα, Καιρός τα παραπούλια".
(ο λαός το λέει, κι εμένα με μάθανε πως ότι λέει ο λαός είναι σωστό...)
Υπαινίσσεστε κάτι ?
@ ο καιρός
Το μόνο σίγουρο είναι αυτό.Απλώς πρέπει να σκεφτούμε και τις κατσταρίδες που με τόση υπομονή περιμένουν την ώρα που θά'ναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι του πλανήτη!
Το ξέρω, το ξέρω καιρέ μ'. Κάι, κάι, κάιιιιιι!
...και ποιοι σε ξεκάνουν, έχει μια σημασια επισης.
Το κλίμα παίζει ρόλο, αλλά δεν είναι η μόνη παράμετρος για το αρδευτικό, τη μόλυνση, τη μεταφορά άσχετων σπόρων από διπλανές καλλιέργειες...
Το τι θα φυτρώσει δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο φαίνεται, ούτε και τόσο προβλέψιμη.
Χρειάζεται πολύς κόπος για να θερίσουμε κάτι αξιόλογο από αυτό που φυτέψαμε. Τα ωραία πράσινα βλαστάρια που ξεκουράζουν το μάτι, μπορεί να είναι και ζιζάνια.
Ό,τι κι αν κάνει ο φυτευτής, δε θα έχει ποτέ τον απόλυτο έλεγχο του χωραφιού. Κι αυτό είναι καλό, τελικά, για την περιοχή.
Αυτά και άλλα σε κάνουν και τα γουρούνια σε ξεκάνουν...
Το τσιμέντο, τα μεταλλαγμένα, τα ύψη, και τα γαϊδούρια σε ξεκάνουν.
Κουλτούρα.
Εχεις δίκιο, μάλλον ΤΖΙΠούρες βγαίνουν... Δεν καταλαβαίνω όμως στη προκειμένη περίπτωση το χώμα, ο σπόρος, το βάθος ή το κλίμα έφτεξε;
Καλά,καλλιέργεια και κουραφέξαλα (όχι σε εσένα). Η κυβέρνηση με τις συνταγματικές αναθεωρήσεις άρθρων περί δασών και αιγιαλών μιλάει για ενεργειακή πολιτική. Η ίδια κυβέρνηση θα επιβάλλει πρόστιμα σε αγρότες αν ξεπεράσουν το εξ Αθηνών οριζόμενο πλαφόν.
Ακόμα και σε καλό χώμα, με σωστό σπόρο, κατάλληλο βάθος και ευνοικό κλίμα, τα φρούτα βγαίνουν με χάλια γεύση. Οι αγρότες έμαθαν να τους ρίχνουν νιτρικά λιπάσματα με το τσουβάλι. Αυτά κατακρατούν μεγάλες ποσότητες νερού με αποτέλεσμα τα φρούτα να μην τρώγονται. Γίνονται νερουλά.
Ακόμα κι αυτά που κυκλοφορούν σαν βιολογικά, τα χάλια τους έχουν.
δεν ειμαι βεβαιος πως αρκουν αυτα...καθολου βεβαιος
Το χωμα, ο σπορος, το βαθος,το κλιμα σε κανουν:ΦΥΤΟ
Το τσιμέντο, ο "σμπάρος", η επιφάνεια και το κλύ(σ)μα σε ξεκάνουν.
μας αποκάνουν.
Ζούμε σε καιρούς μεταλλαγμένων λέμε.
just you,γιαυτο λεμε,οτι τα πραγματα δεν γινονται οταν τα θελουμε αλλα οταν ωριμαζουν οι συνθηκες.
ανεμοδαρμενη,εσυ ξερεις καλυτερα απ ολους για τους ανεμους...
απειρωτα,χωρις τις γυναικες,οι κατσαριδες δεν θα εχουν κανενα ενδιαφερον..))
Σκυλουκο,καϊ καΪ στο χυλο κι ολας..
speira,γιατι δειχνει ποιος εισαι.
Περαστικε,κυριως το τελευταιο.Αλλα εγω στεκομαι στην καλλιεργεια ακομα.Μετα θα παμε και στη διακυβερνηση..
διαβολικο,χωρις τα γουρουνια δεν θα καθαριζε το τοπιο απο τα αποφαγια..
σκιες,και συ ξαναφυτρωνεις απο τα ερειπια..
dodo,καλλιεργεια.
νικο,πιστευω το βαθος.
δειμο,η καλλιεργεια σε βοηθαει να κανεις δυο πραγματα.Ειτε να επεξεργαστεις τις πληροφοριες ετσι που να σε υπηρετησουν,ειτε να τις επεξεργαστεις ετσι που να υπηρετησουν και το κοινωνικο συνολο.Και στα δυο οι κυβερνησεις ειναι απουσες.
σχολιαστη,λεω πως αν ειχαν καλλιεργεια δεν θα ριχναν τα νιτρικα που τους ορμινευουν οι γεωπονοι.Γιατι θα καταλαβαιναν,οτι ειναι μαλακια να παρεις φετος μια καλη περαγωγη με τιμημα να χασεις τις επομενες απουλητες.Και φυσικα μιλαμε για ανθρωπους και οχι για χωραφια..
fussy,φυσικα δεν αρκουν.Ειναι το μινιμουμ των προϋποθεσεων.
νερινα,εσκισες...
indastrialdaisies,κυριως η επιφανεια.
μεθυσμενακι,προσπαθουν.Κι εμεις πεισματωμενοι ξανακαλλιεργουμε.
οι Γάλλοι το λένε μονολεκτικά terroir... κι εννοούν όλα αυτά τα στοιχεία από τον ΚΑΙΡΟ έως το πλησίον σκουλικάκι που δίνει το δακτυλικό αποτύπωμα της γεύσης σε κάθε κρασί και που είναι εξίσου ξεχωριστό με αυτό που αδέξια μουτζούρωνε παλιά τις ταυτότητες...
φιλί μεγάλο
Εγώ θέλω να ανθίζω (συχνά)... ζητάω πολλά;;;
Ήρθε η άνοιξη! Αυτή τη φορά μας έλειψε ο χειμώνας...
Το σχόλιο της νερίνας όλα τα λεφτά!
arkei na ta afiseis ...
kai na prostheseis ...
auta pou thes apo osa briskeis ...
stin arxi se kanoun kai meta epilegeis na gineis :)
sto xtesino post exete prosklisi...
Είναι τόσα πολλά που παίζουν ρόλο. Δύσκολο να βγει πράμα που να φτουράει.
Ή σε χαλάνε. Γίνεσαι μια ξερολιθιά σε άγονο έδαφος.
Μετανοείστε αμαρτωλοί! Μετανοείστε όσο είναι καιρός! Περάστε από το μπλογκ μας να κοινωνήσετε! ΤΩΡΑ!!!
Καιρός να αρχίσουμε να φυτρώνουμε κι εμείς τα ζιζάνια. Κι ας μη μας έσπειρε κανείς...
Εγώ θα έλεγα μάλλον ο σπόρος, αν λάβουμε υπ όψιν και τον πρόγονο....
Το χωμα, ο σπορος, το βαθος,το κλιμα σε κανουν...
...να ελπίζεις!
ξεχνάς τη λάμπα...
ΑΟΡΑΤΕΣ ΠΑΤΗΜΑΣΙΕΣ
Βραγιές χαραγμένες στη σειρά
στο βάθος ο ήχος των κυμβάλων,
το χώμα αρνιέται το ρόλο του πυλού
ο σπόρος ζητούμενο, ως ελλείπον παιγνιόχαρτο
το κλιματιστικό του τρακτέρ είναι 14.000 dpu, EXEI και μοκέτα....
poio bouno einai auto ekei pisw?? De fainetai kala..
ντεφι,τι ωραια που το λεν οι Γαλλοι,κι ας μην τους χωνευω.
bebelac,ζητας το φυσικο.
Αντρεα,ναι ρε γαμωτο.
zaphod,εκληκτικο.
atg,αν το παρακολουθησεις εντιμα θα δεις οτι δεν επιλεγεις.Ακολουθεις αυτο που εισαι.
ioeu,σ ευχαριστω πολυ Γιαννη.
ladybag,κι ομως,φτουραει και με τα ελαχιστα.
herinna,ααα,μια ξερολιθια.Πώς θα θελα να γινω,να αγναντευω το πελαγος απο τα Μουντανιστικα κι απο τον Κοτρωνα..
arxierea,περασαμε,αλλα δεν ειδαμε τιποτε που να μας συγκινησει την ακολασια.
Ελικα,φυτρωνουμε ευτυχως ασταματητα.
νικο,κι αν πεσει σε βραχο;
hari,να ζεις
murplej,καιρος της ειναι..
γιατρε,τοπιο μακετα..
κατρουλη,ειναι το Βουλκανο,η αρχαια Ιθωμη,πρωτευουσσα των Μεσηνιων,χτισμενη απο τον Επαμεινωνδα.
Καιρέ μου, είστε βαθειά καλλιεργημένος!!!
Ρε, composition αυτό ήθελα να γράψω!
Καιρέ, καλό θέρισμα!
Καλημέρα
Προσυπογράφω τα δυο προηγούμενα σχόλια και εύχομαι σε όλους ένα καλό Σαββατοκύριακο.
Αναμένοντας το φιλί της βροχής...
Σαν στο χωράφι μας!
Το Βουλκάνο! Το υπέροχο μοναστήρι του έχει πλέον εγκαταληφθεί. Είναι η μάνα μου από 'κει κοντά και πηγαίναμε εκδρομή όταν ήμασταν μικρά.
Diva,niko,λουκι,σας ευχαριστω πολυ,αλλα πιστευω,οτι οι βαθεια καλλιεργημενοι ειναι απαλλαγμενοι απο τοσα ζιζανια που με στοιχειωνουν.
ellinida,δεν με υπακουν πια ουτε τα στοιχεία μου.Δεν ξερουν,ισως,οτι οι παλιοι λενε πως ο καιρος δεν ξεχναει ποτε..))
kira,ειστε τυχερη.
Σκυλουκο,μιλας για το μοναστηρι στην κορφη του βουνου προφανως,διπλα στο ιερο του Διος,που αγναντευει ολο τον καμπο σαν απο αεροπλανο.Γιατι το μοναστηρι της Λακωνικης Πυλης,πιο κατω,που οι ντοπιοι λενε "του Βουλκανο" ειναι πληρως ανακαινισμενο και λειτουργει κανονικα.Απο που ειναι η μαμα;
kairos σιγά, σιγά, η ακολασία δεν επιτυγχάνεται μια κι έξω, είναι μια τέχνη που απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. ξαναπεράστε λοιπόν, τον χρονο και τον καιρο τον θέλουμε με το μέρος μας...
αρχιερευ,ανω σχωμεν..
Έβαλα την ανακοίνωση στο Herinna, αλλά εσένα όπως και σε μερικούς άλλους θέλω να απευθυνθώ και προσωπικά. Πες μου αν μπορείς να έρθεις στην ποιητική μας βραδιά οκ; το μεηλ μου το έχεις.
kala krasa!!
Δημοσίευση σχολίου