Και ξαφνικα, στη στροφη της Ασεας,εκει,που πριν ενα μηνα απλωνοτανε μονο παχεια σταχτη και τα βογγητα των κατοικων,και τιποτε δε σερνοτανε στη γη,εκει ευωδιαζει απο το σαν ηφαιστειακο τοπιο ο τοπος και χιλιαδες κιτρινες ψυχες ξεφυτρωνουν.
Και κοροϊδευουν το θανατο.Και ολους οσους διαφημιζουν το θανατο.Και δειχνουνε ποσο αξεστοι κι απαιδευτοι και ξενοι με το χωμα και τις συνηθειες του εχουνε γινει οι ανθρωποι.Γιαυτο ισως φοβουνται ετσι το θανατο.Νοιωθουνε ξενο το χωμα που θα τους τυλιξει.Το χωμα,που ειναι φτιαγμενοι.
Γεμισανε κρινα και χορτα τα καμμενα.Και οι καταμαυρισμενες ελιες αμολανε απο τους πληγωμενους κορμους καταπρασινα βλασταρια.Και τα καμμενα πλατανια πετανε φυλλα .Η φυση ειναι εκει και καλει.Μονο το αποπαιδι της δεν ειναι εκει.Αυταρεσκα και αυτιστικα καλυπτει το χωμα με πλακακια οπου το βρει.Και αφανιζει τα νερα και τα δεντρα οπου τα βρει.Για να χτισει επανω τους την επομενη στριγκλια,που θα βγαλει μολις πνιγει.Ειτε απ εξω ειτε απο μεσα.
Ο ηλιθιος.
58 σχόλια:
ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΓΗΣ:
Στης ζωής τα κύματα, στη θύελλα της δράσης
Πηγαίνω πάνω και κάτω
Υφαίνω πέρα και δώθε!
Γέννηση και τάφος,
Ένα αιώνιο πέλαγος,
Ένα αιώνιο φάσιμο που αλλάζει,
Μια πύρινη ζωή,
Έτσι δουλεύω μέσα στον γρήγορο αργαλειό του χρόνου
Και υφαίνω της θεότητας το ζωντανό φόρεμα.
(Από τον Φάουστ του Γκαίτε σε μετάφραση Ιωάννη Θεοδωρακόπουλου).
Από τους λίγους καιρέ μου που επιμένεις να κοιτάς κατάματα τη φρίκη. Οι άλλοι την παραχώσαμε στους εφιάλτες μας και συνεχίζουμε. Αυτή την ανεξάντλητη και αναγεννητική δύναμη της φύσης την περιγελάμε και την αφανίζουμε με το μπάζωμα κάθε αυθεντικής ζωής.
Η Φύση δείχνει τη δύναμή της πριν εκδικηθεί..;
τελευταία προειδοποίηση; ίσως;
:-) Αυτό μου έφτιαξε τη μέρα!
"Γη του ξεραμμένου λιβαδιού
Γη της πικραμένης Παναγιάς
Γη του Λίβα, τ' άδικου χαμού
Τ' άγριου καιρού των ηφαιστίων
Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο"
Δεν ξέρω, μού' ρθε.
Όπως η σκέψη ότι ο θάνατος γεννάει ζωή. Όπως η σκέψη ότι μόνο η δύναμη της ζωής μπορεί να σταθεί απεναντί του. Κι όπως η σκέψη ότι η φύση, συνεχίζει μέσα στο δράμα της να μας διδάσκει, να στέλνει τα μηνυματά της, να εκπέμπει sos. Καιρέ μου, σ' ευχαριστούμε.
Βάρδα μη ξαμολήσουν οι τρελλοί τα κατσίκια.
Φιλάκια & καλή βδομάδα
Αν πάτε στο λοφάκι του Αρειου Πάγου εκεί με τη θέα στη τσιμεντούπολη κοιτάχτε στα πόδια σας στο βράχο που γλυστράει (υπάρχει αντιολισθητικό πέρασμα) τα ίδια ακριβώς κρινάκια,χρώματος κίτρινου.Οι σπόροι είναι παντού όσο μικροι τόσο θαυμαστά τα έργα τους.
Είπαμε συνάδελφε, η φύση δεν μας χρειάζεται κσι ιδιαίτερα για να συνεχίσει. Εξάλλού, έχει υπομονή.
Καλημέρα! Ευχαριστούμε!
(...τη Φύση που μας τιμωρεί δίκαια αλλά δεν μας έχει ακόμη μισήσει οριστικά κι εσάς που μας μεταφέρετε το μήνυμα).
:)
ποιος τάχα είναι ικανός να κρίνει,
από ποια γη θα γεννηθούν οι κρίνοι,
που θα θυμίσουν της ζωής την κρήνη;
τα σέβη μου!
Καμμένη γη, γεννά ζωή.
Οι δρόμοι της Αθήνας, όσο κι αν προσπαθήσουν, δεν θα καταφέρουν το ίδιο.
Ας τα καλύψουμε όλα με τσιμέντο, κι ας αφήσουμε παρτέρια μόνο μικρά.
Έξυπνοι...
Η φύση από μόνη της είναι αισιόδοξο πράγμα.
Επειδή όπως πολύ σοφά γράφεις στην υποδοχή "Ο άνθρωπος είναι, κι αυτός, ένας τρόπος συμπεριφοράς του σύμπαντος" δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τους τόσους άλλους τρόπους συμπεριφοράς που διαθέτει και οι οποίοι δημιουργούν, ζωογονούν και ανασταίνουν.
Μόνο πως ο άνθρωπος με την κυριαρχία του και την τρομακτική ισχύ που διαθέτει πια, οδηγεί τα πάντα και οδηγείται προς την καταστροφή...
Ξέρω διαφωνείς με τις απαισιόδοξες διαπιστώσεις μου, αλλά δεν λέω πως δεν το παλεύουμε.
Μόλις έμαθα απο ένα γεωπόνο πως το ότι οι ελιές "πετάνε", μπορεί να είναι επιθανάτιο... Θα δείξει, λέει, την Άνοιξη.
Χαμόγελο!
Ο ηλιθιος....
...και ο ευαίσθητος.
Είδος, προς εξαφάνιση.
Σε έχει σημαδέψει πολύ όλη αυτή η ιστορία. Πολύ στενοχωριέμαι φίλε.
niemandsrose,το φορεμα,που σε θεοτητες ταιριαζει,ποτε σ ανθρωπους.
Δωρα μου,ανικανοι ειμαστε να θαψουμε αυτα που εμπρος μας καθε μερα ορθωνονται.Οσο κι αν καμωνομαστε πως δεν συμβαινουν.
so far,δεν εχει αναγκη εκδικησης η φυση.Ουτε και τιμωριας.Πληρωνεις ο,τι παιρνεις και ο,τι δινεις.Ετσι απλα.
Αθηναιε,καλε μας μαγειρα,δικιο εχει ο γεωπονος,απο τον παγο ολα θα εξαρτηθουν.Δηλαδη παλι απο των ανθρωπων την προληψη και τη δουλεια.
herinna,το κακο ειναι που ενα σωρο ανθρωποι της γης,οπως εσυ,ειναι εγκλωβισμενοι μεσα στις γαιοκτονες πολεις.
dokimi,Ανζελ μου,τα εχουν στειλει εκι που απεμεινε χορταρι τα κατσικια.Ευτυχως.
Διονυσε,γιατρε ψυχων τε και σωματων,αν παν στο λοφο που αναφερεις οι Αθηναιοι δεν εχουν χρεία των κρινων.Οι κρινοι θα ηταν μεσα τους.
onisenko,του ανεμου παιδι,χεσμενους μας εχει η φυση,οπως και ολα τα παιδια της.Οποιος μπορει επιβιωνει κι αναπτυσσεται.Αλλιως πεθαινει.Οι ανθρωποι νομιζουν,οτι εχουν πιασει τον Παπα απ τα τετοια.Μωριας εγκωμιον.
just you,δεν εχει συναισθηματα η φυση.Μονο νομοτελειες.
Κωστα,οι ηλιθιοι ειναι ηλιθιοι ακριβως γιατι δεν εχουν την ικανοτητα να καταλαβουν.
Γιαννη,πολυ καλο το σκαρφισμα σου!!
Αγγελε,ετσι θα γινει.
dimitri,αν την εχεις μεσα σου και την αισθανεσαι.
νικο,οχι,δεν θα διαφωνησω.Ειμαι σιγουρος οπως σε βλεπω και με βλεπεις,οτι ο ανθρωπος θα αυτοκαταστραφει,εξαφανισμενος απο τηνμνημη της φυσης,που θα συνεχισει το δρομο της.Αλλα,αυτο δεν μου στερει την ηδονη της απολαυσης της ζωης,οσο υπαρχει.Ουετ της επιμονης να λεω τη γνωμη μου και την αντιθεση μου γιαυτα που γινονται.
Κωστη,ξεπρηστηκε το ρημαδι;Περαστικα:-)
haris,δε νομιζω.Ειναι το τελευταιο ειδος που θα αποχαιρετησει τον κοσμο.Γιατι ο ηλιθιος δεν θα καταλαβει καν οτι φευγει...
Μόλις πάρω τη σύνταξη καιρέ μου την κοπάνησα. Θα σας κουνάω μαντήλι από τις πεταλούδες της Πάρου και θα βλέπω απέναντι αραδιασμένα τα νησιά και τα χωράφια με τις πέτρινες μάντρες, θα μαζεύω κάπαρη και φραγκόσυκα και στήσω ένα τραπέζι στην αυλή και θα γράφω έχοντας στη θέα μου το απέραντο γαλάζιο. Το όνειρο της ζωής μου.
Αγαπητέ έχω τις επιφυλάξεις μου: λίγα λουλουδάκια στην Ασέα δεν φέρνουν την "άνοιξη"
Θέλει όλοι εμείς να κάνουμε κάτι ουσιαστικό και σημαντικό για να τη βοηθήσουμε τη Φύση.
Εκείνη μας δείχνει και τη δύναμή της και τις καλές τις προθέσεις, εμείς;
Επαγωγικά λοιπόν αν δεν λειτουργήσουμε και εμείς, η εκδίκησή της θα είναι άμεση στο μέλλον..
Όσο κι αν δεν το καταλαβαίνουμε, τελικά η φύση θα μας κρίνει.
Η εικόνα τα λέει όλα !
Ποιός ακούει;
καλημέρα σε όλους .
Τόσο ωραίο κείμενο ("Γι' αυτο ισως φοβουνται ετσι το θανατο.Νοιωθουνε ξενο το χωμα που θα τους τυλιξει.Το χωμα,που ειναι φτιαγμενοι"). Φοβόμαστε το χώμα και τα θάνατο επειδή μάθαμε να τον σκορπάμε απλώχερα χωρίς δεύτερη σκέψη.
Δεν ήταν εκεί, την εποχή που ήταν ανθισμένα και πράσινα, σιγά μην είναι τώρα στην κηδεία.
Αρκεί να μη τα κάψουν πάλι. Mεγάλη ελπίδα η ιστορία αυτής της φωτογραφίας.
Πάντως όσο το σκέφτομαι, όλο και περισσότερο πείθομαι πως ο άνθρωπος είναι η χειρότερη συμπεριφορά του σύμπαντος.
Και όταν προς στιγμήν σκέφτομαι τα δημιουργήματα του ανθρώπου στην τέχνη, σκέφτομαι όλους αυτούς που διέπραξαν μαζικά εγκλήματα υπό τους ήχους της μουσικής....
για να κερδίσει η ζωή θέλει την αγάπη και την φροντίδα μας.
υπάρχει ελπίδα, ακόμη λοιπόν.
Για αυτό χάθηκες;
:)
Ο ηλίθος!
(Επιτέλους συμφωνούμε απόλυτα ρε Γιώργο! Ουφ!)
Όχι μόνο ηλίθιος αλλά και πεισματάρης!
να δούμε πόσες θα γκαστρωθούν στο τέλος.
να μαζευτούμε όλοι για δείπνο..
ο ηλίθιος δεν κρίνει. Χτίζει σε κρήνη...
Και ανήθικος.
Ευτυχώς που όλα παίρνουν βελτίωση. Ακόμα και ο αυτισμός.
i fisi theli kai mpori na kani pola,sinithos emis den thn afinoume kai tis alazoume poria.
Χρυσή βροχή.
herinna,και θα χεις ενα ραντζο κατω απο την κρεββατινα για φιλους αστεγους,μποεμ και λιγο τζαζ,που το μονο που θα θελουν ειναι μια ζεστη γωνια...
so far,η φυση ειτε με τον ανθρωπο ειτε χωρις αυτον υπαρχει.Αυτος ειναι ο αδυναμος κρικος,οχι εκεινη.
ιπποτη,που διαβολο εισαι φανταρακο;Κρατας γερα;Περναω και βλεπω μικρα θαυματα σου,να σαι καλα.Να μας κρινει η φυση;Χμμμ.Χεστηκε η φυση για το ειδος μας.
Κωστα,μ αυτη τη συλλογιστικη ολοι ειναι αθωοι.Ποιον θα εκτελεσουμε για το εγκλημα;
marado,καλημερα,καλο μηνα :-)
Δειμο,ετσι ειναι.Μαθαμε στα ευκολα,μακρυα απο το θανατο.
σχολιαστη,ισα ισα.Ηταν εκει σαν εμπρηστης.
δε μασαμα,θα τα καψουν.
νικο,οι σαμουραϊ και οι ναζι ηταν φωτεινα παραδειγματα του ειδους που αναφερεις.
Βατραχω,υπαρχει ελπιδα οσο εισαι ερωτευμενη:-)
ασωπε,γιαυτο..:-))
vromie,σχεδον παντα συμφωνουμε εμεις οι δυο..
zaphod,το γινατι βγαζει ματι
κατρουλη,να μαζευτουμε εμεις τουλαχιστον μια βραδυα.
σπυρο,γκρεμιζοντας.
ladybug,προπαντος.
χαριδημε,για να γινει αυτοματισμος.
ανωνυμε,η φυση δεν υπακουει στους ανθρωπινους νομους.Οι ανθρωπινοι νομοι ειναι νομι της φυσης.
ελληνιδα μου,ποτιστικη για καρπισμα συναισθηματων.
Γιώργο μου, έστω και καθυστερημένα θέλω να σε συγχαρώ για τη "πέμπτη πέννα" σου και τα άκρως διεισδυτικά κείμενα σου. Εύχομαι πάντα επιτυχίες.
Και μια απορία, που δεν ξέρω αν είναι κατάλληλος ο χώρος να διατυπώσω. Παρακολουθώ τα κείμενα του Δρουσιώτη και εντυπωσιάζομαι από τη δυσμενή κατάσταση που παρουσιάζει να βρίσκεται σήμερα το Κυπριακό. Επειδή είναι σίγουρα από τους περισσότερο ενημερωμένους σχετικά με το όλο ζήτημα, διερωτώμαι κατά πόσον είναι κοντά στην πραγματικότητα, αφού η γενικότερη εντύπωση που επικρατεί είναι πως η επιλογή του "Οχι" κρίνεται μάλλον σωστή και εκ του αποτελέσματος στη συνέχεια.
9 και σήμερα ;)
Ο αυτισμός είναι διαταραχή επικοινωνίας και αυτό γιατί ο αυτιστικός βρίσκει χαρά ασχολούμενος μόνο με τον εαυτό του. Για να πετύχεις αλλαγή συμπεριφοράς, θα πρέπει να μάθεις στον αυτιστικό πως υπάρχει μεγαλύτερο επικοινωνιακό πλαίσιο από αυτό που επιλέγει. Πως υπάρχει χαρά και αλλού δηλαδή.
Το ζήτημα είναι πως ο αυτιστικός είναι άνθρωπος και αυτός. Έχει ικανότητα να διαισθάνεται τις προθέσεις κάποιου που έχει βάλει σκοπό να του αλλάξει τη συμπεριφορά.Θα το κάνει για πάρτη σου αν τον κοιτάς στα μάτια και είσαι εκεί γι'αυτόν, πάντα ανάλογα με τις δυνατότητες του. Θα δώσεις μεγάλη μάχη αλλά θα σου δώσει στο τέλος. Θα επιλέξει δηλαδή να σε κάνει να αισθάνεσαι ωραία γιατί έτσι θα αισθάνεται κι αυτός ωραία.
Απεναντίας αν εκτελείς κάποια εντεταλμένη υπηρεσία, το μόνο που μπορείς να πάρεις είναι κάποιος αυτοματισμός και μάλιστα μόνο σε συγκεκριμένο πλαίσιο. Εδώ που τα λέμε αν δε δώσεις κομμάτι του εαυτού σου γιατί να έχεις απαίτηση να πάρεις?
Εν τέλει από ποιόν θα πρέπει να έχουμε μεγαλύτερες προσδοκίες από το θεραπευτή (θεραπεύω=υπηρετώ)ή από τον αυτιστικό? Γιατί να αλλάξει κάποιος συμπεριφορά αν δε βλέπει γύρω του παραδείγματα?
Καιρέ, ψάχνω να βρω το πως...αυτό με καίει. Υποψιάζομαι πως εκεί κρύβεται και το γιατί..
νικο μου,σ ευχαριστω για τα καλα σου λογια και να με συμπαθας,αλλα δεν θελω να συζηταω εδω για τα της εφημεριδας,γιατι θα γινει και εδω εφημεριδα.Και δεν το θελω.
ιπποτη,κακος πολιτες ρεεεε!!!
χαριδημε,καταλαβαινω πολυ καλα,η σωστη λεξη ειναι συναισθανομαι,αυτα που λες.Νομιζω οτι μπορω να σου απαντησω μαλιστα.Προσδοκιες δεν δικαιουμαστε να εχουμε ποτε απο τους αδυνατους.Πολυ περισσοτερο,εκεινους,που δεν ηρθαν σε μας,αλλα εμεις τους φεραμε σε μας.Προσδοκιες δεν μπορουμε να εχουμε απο οσους προσφερουν,επισης.Η προσδοκια αφαιρει απο την προσφορα και απο τη συναισθηματικη επαφη τον σημαντικοτερο και αξιολογοτερο παραγοντα:Το αδολο της πραξης.Την Προσφορα.Σ αυτες τις περιπτωσεις καθενας δινει ο,τι μπορει.Και παιρνει ο,τι μπορει.Και καταφερνει ο,τι μπορει.Σημασια εχει οτι παρηχθη ζεστασια και σχεση.Για μια ωρα ή για μια ζωη δεν περναει απο το χερι μας.
Ωρέ ακριβώς! Εκεί στέκω και εξετάζω τη δυναμική αυτών των αλληλεπιδράσεων, μου φαίνεται ικανή για πολλά...
Καιρούλη το επόμενο ποστ ας μην είναι θυμωμένο :)
θυμωμένο και λυπημένο. ταιριάζει
Δεν είναι απίστευτη η μαγεία της φύσης ;
Όμορφη αντίφαση. Γιατί η ζωή συνεχίζεται. Με ή χωρίς εμάς.
"το χασμα που ανοιξε ο σεισμος ευθυς εγεμισε ανθη.."
Οι προσπάθειες της φύσης δεν καθυστερούν. Από πολύ νωρίς ξεμυτίσανε τα πρώτα φυτά. Θα επανορθώσει όσο μπορεί η φύση με τα καινούργια δεδομένα της. Το μέγεθος της καταστροφής όμως είναι τεράστιο και θα πρέπει το "αποπαίδι" να την αφήσει την φύση να εξελίσσεται και να μην την αναγκάζει να του αποδεικνύει συνεχώς πως μπορεί πάλι από την αρχή.
Εγώ διαφωνώ. Νομίζω πως είναι χειρότερο κι από αεροπλανοφόρο, αλλά δεν τολμάω να το πω, αφού τόσοι ειδικοί το επέλεξαν μετά από διαγωνισμό και άλλοι τόσοι το εκθειάζουν τώρα που τέλειωσε. Δυστυχώς η ομορφιά δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος και είναι γνωστό πως αρκετά ρεύματα της τέχνης, έγιναν αποδεκτά μετά από χρόνια. Τώρα για το πόσο καλλιεργημένοι είμαστε, ε λέμε και καμμιά μαλακία να περνάει η ώρα.
χαριδημε,η περιεργεια σηκωσε τον ανθρωπο στα δυο ποδια.
κερασιτσα μου,μακαρι:-)
σαυρα μου,το ενα ειναι κατω απ τ αλλο.
ritsmas,απιστευτοτατη..
κιτσομιτσο,ετσι
donnabella,!!!
ευθυμιε,πολυ φοβαμαι οτι το αποπαιδι δεν εχει ντιπ μυαλο.
νικο,οι ειδικοι ειναι μια λαιλαπα σε ολα τα επαγγελματα.Πολυ περισσοτερο στην τεχνη και την αισθητικη.Δεν μπορεις μαλιστα να φανταστεις ποσο φτηνα εξαργυρωνουν την εννοια του ειδικου,οταν παρεμβαινουν οφιτσια και χρημα.
Ως γνωστόν ειδικός είναι αυτός που κατέχει τις πιο πολλές γνώσεις σε σχέση με όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα και επιτυχημένος ειδικός αυτός που ξέρει τα πάντα γύρω απ' το τίποτα. Τώρα σε ότι αφορά το χρήμα ξέρεις εσύ πολλούς, ειδικούς ή μη, που δεν θα εξαργύρωναν την ιδιότητά τους γι αυτό; Το πρόβλημα όμως κατά τη γνώμη μου είναι η γενικότερη έλλειψη αισθητικής παιδείας και καλλιέργειας, που αφ' ενός μας έχει εθίσει στη κακογουστιά και αφ' ετέρου δίνει το δικαίωμα σε διάφορους ειδικούς ή μη να λένε ότι θέλουν.
Τελικά πόσοι και ποιοί είναι οι ηλίθιοι;
OXI AΛΛΑ ΖΩΝΙΑΝΑ
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΠΛΟΚΑΤΟΧΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΠΕΣ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΟΠΛΟΚΑΤΟΧΗ-ΟΠΛΟΧΡΗΣΙΑ.
ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ,TO SITE Ή ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΟΥ.
http://skai-anemologio.pblogs.gr/2007/11/ekstrateia-kata-twn-oplwn-oxi-alla-zwniana.html
Άντε να ρίξουμε και καμμιά στροφή... -:)
Είμαι ακόμη εδώ Καιρούλη, μετά από δύο εβδομάδες δύσκολες. Και βλέποντας το κείμενό σου αναθάρρησα και σκέφτηκα πως τέτοια εποχή έβγαιναν τα κυκλάμινα στην Πεντέλη και πήγαινα βόλτες με τους γονείς μου...
Είναι φοβερά αισιόδοξο το ότι ο άνθρωπος είναι ηλίθιος. Γιατί έτσι βεβαιώνεσαι ότι δεν την πληρώνει κάποιος που δεν φταίει. Την ηλιθιότητά του θα την πληρώσει αυτός κι όχι η φύση. Η οποία απλά του δίνει ευκαιρίες. Ας είναι... Αν ήθελε ας καταλάβαινε.
Η φωτογραφία και το κείμενό σας είναι πανέμορφα. Νά'στε πάντα καλά.
Φιλικά
Δημοσίευση σχολίου