
Ενδιαφερον.Να με συμπαθατε,αλλα στα λιγα χρονια που εχω επανω στον πλανητη εχω διαπιστωσει,οτι ο μεσος ορος ειναι κατω του μετριου,συγκρινομενος με τους ελαχιστους αριθμητικα-στο συνολο του πληθυσμου--που ειναι ικανοι να δουν και τρια τερμινα παρα περα.Και που μερικοι απ αυτους γκαριζουν κι ολας επι ματαιω το βαρετο πια που πατε ρε μαλακες.Σε επιπεδο πολιτικης,φιλοσοφιας,βιολογιας,οικολογιας και παει λεγοντας.Να αρχισω απο τον Θαλη,τον Αναξιμανδρο,τον Σωκρατη,το Χριστο,τον Πληθωνα,τον Γαλιλαιο,τον Λαο Τσε,τον Αλ Ρασιντ,τον Κομφουκιο,τον Παστερ,τον Γκαντι,και παει λεγοντας,για να μην αναφερω και τους δεκαδες Αφρικανους και νοτιοαμερικανους αγνωστους και θαμενους απο τον κυριαρχο λευκο πολιτισμο.Ποιος απ αυτους εχει περασει τη γραμμη του στην ιστορια;Κανεις.Η ιστορια εχει γραφτει απο τους διωκτες τους και τους διαστρεβλωτες τους.Κι αν εμπνεουν ελαχιστους στην καθημερινη τους ζωη,αυτη η καθημερινη ζωη καθοδηγειται απο την ηθικη των νικητων της ιστοριας.Που ειναι ολο και πιο τομαρια απο τους προηγουμενους,.Οποιος σκυψει πανω απο την ιστορια θα διαπιστωσει,οτι το ειδος εκβαρβαριζεται με αργους,αλλα σταθερους ρυθμους.Απο καταβολης.Οι κυριως-αλλα οχι αποκλειστικα-καρποφαγοι φαγωθηκαν απο τους κυριως κρεατοφαγους κυνηγους.Οι καλλιεργητες αγροτες φαγωθηκαν απο τους εισβαλλοντες νομαδες.Και μπαινοντας μεσα στην ιστορια,οι Αχαιοι και Δωριεις διελυσαν τους πιο ειρηνικους Πελασγους.Μολις φτιαξαν εναν πολιτισμο-πνιγμενο στο αιμα κι αυτος-διαλυθηκαν απο τους πιο βαρβαρούς τους Ρωμαιους.Που με τη σειρα τους διαλυθηκαν απο Οστρογοτθους,Βισηγοτθους,Βανδαλους.Στην Ανατολη,οι Ελληνες ξαναδιαλυθηκαν απο τους χριστιανους δια πυρος και σιδηρου,για να προσπαθησουν να ισορροπησουν μεσα στο Βυζαντιο και να διαλυθουν απο τους Τουρκους,που δεν εχει πιο κατω στο σκοταδι.Θες να μιλησουμε για την αυτοκρατορια των Χμερ,για τους ινδιανους της Βορειας και νοτιας Αμερικης,για τους Κινεζους προ και μετα τους Μογγολους,για τους λαους της Πολυνησιας και της Μικρονησιας,για τις φυλες της Αφρικης πριν και μετα τους Αραβες και τους λευκους,για τα Κελτικα φυλλα πριν απο τους Γαλατες και τους Αγγλοσαξονες,για τις φυλες της Στεπας πριν τους Ρως.Κοιτα καθαρα.Εκπολιτιζομαστε ή γινομαστε πιο αγριοι;ΤοDVD κανει τον πολιτισμο ή ο τροπος που βλεπει κανεις τον κοσμο τον δικο του και των γυρω του.Η ατομικοτητα ειναι πιο πολιτισμενη μορφη ή η κοινωνικη αλληλεγγυη;Πότε ειχε το ειδος περισσοτερη αλληλεγγυη.Πριν 15.000 χρονια ή σημερα.Αναγκη θα μου πεις καθοριζε την αλληλεγγγυη και αναγκη καθοριζει σημερα την ατομολατρεια.Απ τις αναγκες του κρινεται ο πολιτισμος.Και απο τη χρησιμοτητα του στο συνολο.Οχι μονο στο τομαρακι του καθενος.Αλλα και στο τομαρακι των παιδιων και των δισεγγονων του.Οι Ινδιανοι της Β.Αμερικης ελεγαν:"το σημερα ειναι δανεισμενο απο το αυριο.Το οποιο δεν σου ανηκει."Αλλα,χαρις στην εξελικτικη πορεια προς τα μπρος,εχουν εξαφανιστει σαν πολιτισμος,απο τους Ευρωαμερικανους.Τρομερη προοδος.
11 σχόλια:
οDVD κανει τον πολιτισμο ή ο τροπος που βλεπει κανεις τον κοσμο τον δικο του και των γυρω του.
OYΣΙΩΔΕΣ, ΑΣ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ.
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΣΤΟ ΟΤΙ Ο ΜΕΣΟς ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΑ ΧΑΜΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙ ΜΙΑ ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΠΟ ΑΓΡΙΑ ΨΑΡΙΑ ΠΟΥ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΡΙΟΤΕΡΑ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΕΗΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΕΝΙΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΟΙ Η ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩς ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ, ΠΟΥ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥΣ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΝΑ ΣΠΡΩΞΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΝΤΟ-ΠΟΝΤΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ.
Ας ΕΙΜΑΣΤΕ ΘΕΤΙΚΟΙ
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ;-)))
"Η ατομικοτητα ειναι πιο πολιτισμενη μορφη ή η κοινωνικη αλληλεγγυη;"
Είναι αδύνατον να υπάρξει συνειδητή κοινωνική αλληλεγγύη χωρίς αίσθηση ατομικότητας. Σε κάθε άλλη περίπτωση έχουμε αλληλεξάρτηση. Ίσως το internet να γεννά νέες μορφές κοινωνικής αλληλεγγύης. Ίσως να εντείνει την αίσθηση της ατομικότητας περιορίζοντας την αλληλεγγύη στον εικονικό κόσμο. Είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Ενδιαφέρον πείραμα όμως...
Καλή εβδομάδα! :)
¨Εσείς¨ πώς και δεν καταλάβατε ότι συμφωνούμε;
είπατε:
"Η συζήτηση και το κομμάτι μου μιλάει για τη δημιουργία του ανθρώπου και για τίποτε άλλο"
Άρα έχετε βρει λύση στο μοναδικό ερώτημα που δεν έχει απαντήσει ο Άνθρωπος!!!
Πόσο παραπάνω να εξελιχθείτε;
Νομίζω ότι έχουμε παρόμοιους προβληματισμούς, αλλά εσύ τους διατυπώνεις τόσο, μα τόσο ωραία... Καλημέρα:)
καιρουλινο μου καλημερα...οι προβληματισμοι σου ειναι υπεροχοι..
Άντε βρες κανένα θέμα να διαφωνήσουμε. Η συμφωνία είναι βαρετό πράγμα.
Σε πολλά από όσα γράφεις δεν έχω λόγο να διαφωνήσω.
Αλλά έχω την αίσθηση ότι βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο και όχι μισογεμάτο.¨
Οπως και στη φύση τα ισχυρότερα είδη επικρατούν έτσι και στη ζωή είναι αναπόφευκτο την ιστορία να την γράφουν οι νικητές.
Ομως και αυτοί που ξεχωρίζουν από την μάζα γράφουν και αυτοί την ιστορία του ανθρώπινου γένους.
Θυμάται κανείς σήμερα αυτούς που κυνήγησαν τον Γαλιλαίο η λέει κανείς ότι δεν κινείται η γή;
Θυμάται κανείς ποιοί φυλακισαν τον Γκάντι η όλοι βλέπουν μια Ινδία χωρίς Εγγλέζους;
Θυμάται κανείς ποιοί οδήγησαν τον Σωκράτη να πάρει το κώνειο η θυμούνται τους λόγους του όπως διατηρήθηκαν μετά τόσους αιώνες από τον Πλάτωνα;
Η ιστορία μπορεί να κάνει πισογυρίσματα αλλά τελικά με μικρά βήματα προχωράει μπροστά.
Μάλλον βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο!
Είναι αυτό που λέμε, πάμε μπροστά με την όπισθεν.
Τελικά, ο Καιρός τα φέρνει όλα. Μου άρεσε ο προβληματισμός σου. Βαθύς και βαρύς. Τα να σκεφτώ. Αλληλεγγύη σίγουρα δεν υπήρχε ποτέ μετά το φυλογεννητικό πρωτόγονο στάδιο ανάπτυξης. Η ατομική περιουσία οδήγησε σε ιδιώτυπο ατομισμό και ατομικισμό ή ωχαδελφισμό. Τέτοια που περιγράφεις είναι τόσα πολλά που κι εγώ θα βαριόμουν να διαβάσω. Είμαστε καλύτερα από ποτέ. Αυτό ξέρω μόνο.
Το φιλοσοφικό πνεύμα δεν εξασφαλίζει επιβίωση.
Εξασφαλίζει πνευματική και ψυχική αγαλλίαση.
Το πρακτικό μυαλό είναι αυτό που συμβάλλει στην διατήρηση και διαιώνιση.
Και ο συνδυασμός τους είναι αυτό που μας εξελίσσει.
Εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους οργανισμούς που διαθέτουν κατά βάση το δεύτερο.
Γι΄αυτό η εξέλιξη τους είναι απελπιστικά αργή...η σωματική.
Γιατί η πνευματική είναι σχεδόν στάσιμη.
Οταν ονειρευομεστε την αρχαια Αθηνα δεν περναει απο το νου μας οτι μπορει να ειμασταν μετοικοι ή δουλοι.Ολοι φαντασιωνουμε οτι ειμαστε Αθηναιοι πολιτες και μαλιστα πεντακοσιομεδιμνοι.Ετσι και τωρα.Καλα ειμαστε.Γιατι δεν ζουμε στα τρια τεταρτα του πλανητη.ζουμε εδω.
Δημοσίευση σχολίου